دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته بهتر است؟ اولویت نصب با کدام است؟

خیلی وقت ها در خصوص برقراری امنیت منزل، محل کار و… سوالاتی از قبیل، دزدگیر اماکن بهتر است یا دوربین مداربسته؟ نصب دزدگیر اماکن واجب تر است یا دوربین مداربسته؟ مزایا و معایب هر کدام چیست؟ کدام یک از امنیت بالاتری برخوردار است؟ و دیگر سوالاتی که در این خصوص برای ما پیش می ‌آید. 

در این مقاله همراه با ایمن موج ثامن باشید تا پاسخ این قبیل از سوالات را پیدا کنید و خود متوجه شوید که دزدگیر اماکن بهتر است یا دوربین مداربسته؟

دزدگیر اماکن بهتر است یا دوربین مداربسته

 در جواب به این سوال باید گفت که در شرایط مختلف ممکن است هرکدام برتری خاص خودشان را نسبت به دیگری داشته باشند، و اینکه  دزدگیر اماکن بهتر است یا دوربین مداربسته کاملا بستگی به این دارد که هدف شما از نصب این نوع سیستم ها چیست؟ همچنین شرایط محیطی نیز در پاسخ به این سوال بسیار مهم هست. دزدگیر اماکن جزو مهم ترین و اولین سیستم های محافظی است، و همچنین دوربین مداربسته که بسیاری از افراد برای منزل و محل کار خود به منظور جلوگیری از وقوع سرقت نصب می ‌کنند یک نوع سیستم نظارتی است، پس در نتیجه ترکیب دزدگیر با دوربین مداربسته باعث می شود که امنیت شما در محل کار منزل و… به حداکثر برسد.

در صورتی که قصد نصب هرکدام از این دو سیستم را دارید قبل از خرید باید با بهترین برند های این سیستم ها آشنا شوید. پس پیشنهاد ما به شما مطالعه دو مقاله بهترین برندهای دزدگیر و بهترین برندهای دوربین مداربسته است.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته یک نوع سیستم نظارتی است که افراد برای ثبت و ضبط تصاویر و صدای اطراف برای منازل و… نصب می‌ کنند.

همچنین شما می توانید با نصب نرم افزار مخصوص دوربین مداربسته خود به صورت زنده تصاویر را مشاهده کنید، قابل به ذکر است، که دوربین های مداربسته دارای ویژگی های زیادی می باشند که این ویژگی ها به ما کمک بسیاری می کنند، برخی از این ویژگی ها: ویژگی دید در شب، ویژگی ضد آب، تکنولوژی شمارش افراد دوربین مداربسته، تکنولوژی تشخیص چهره دوربین مداربسته، ویژگی پلاک خوان دوربین مداربسته و… می باشد.

در چه شرایطی بهتر است از دوربین مداربسته استفاده کنیم؟

در زمانی که شما میخواهید چهره سارق را تشخیص دهید و از تکنولوژی تشخیص چهره دوربین مداربسته استفاده کنید یا اینکه متوجه شوید سارق از چه طریقی وارد شده است و دقیقا به کجاها سر زده است و چه وسایلی را برداشته یا جا به جا کرده است، یا به عبارت ساده اولویت شما ثبت شواهد است، اولویت نصب با دوربین مداربسته تا نصب دزدگیر.

مزایای دوربین مداربسته

شناسایی سارق

دوربین های مداربسته یک نوع سیستم نظارتی و امنیتی هستند که تصاویر را ضبط می‌ کنند که شما می‌ توانید با استفاده از دوربین مداربسته فرد سارق را شناسایی کنید.

ضبط تصاویر در صورت عمل نکردن دزدگیر

اگر دزدگیر خراب شده باشد و آژیر به صدا در نیاید، شما می توانید با استفاده از تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته استفاده کنید.

امکان نصب در فضای خارجی

خیلی از دوربین های مداربسته ضد آب و ضد گرد و غبار هستند که به شما این امکان را میدهد که دوربین را در محیط بیرونی، داخل پارکینگ و... نصب کنید در  صورتی که این امکان برای دزدگیر فراهم نمی باشد.

دید خوب در شب و در تاریکی

شما با استفاده از دوربین هایی که مجهز به تکنولوژی استارلایت یا تکنولوژی وارم لایت هستند میتوانید در شب نیز تصاویر را به خوبی مشاهده کنید و متوجه تغییرات شوید.

مشاهده آنلاین تصاویر

از راه دور با استفاده از تلفن همراه و نرم افزار های دوربین مداربسته می ‌توانید تصاویر را به صورت آنلاین ببینید و دوربین ها را مدیریت کنید.

معایب دوربین مداربسته

گفت معایب برای دوربین مداربسته کار دشواری می باشد، یکی از معایبی که می توان برای دوربین های مداربسته گفت نداشتن حسگر های باز و بسته هستند، امکاناتی که دزدگیر ها دارند دوربین های مداربسته ندارند، به طور کلی می ‌توان گفت دوربین مداربسته محدود تر است نسبت به دزدگیر اماکن است.

دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن

دزدگیر چیست؟

دزدگیر یکی از انواع سیستم های محافظی می ‌باشد، که برای جلوگیری از سرقت و ایجاد امنیت بیشتر در مکان های مختلف نصب می‌ شود.

دزدگیرها با داشتن سنسور‌ها و حسگر های مختلفی که دارند، در هنگام وقوع سرقت با ارسال ایمیل، پیامک و یا تماس گرفتن با صاحب منزل و همچنین با به صدا در آمدن آژیر خطر به افرادی که در آن اطراف هستند خبر سرقت را می ‌دهد تا هرچه سریع تر به پلیس اطلاع بدهند.

جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با دزدگیر کلیک کنید: دزدگیر چیست؟

در چه شرایطی بهتر است از دزدگیر استفاده کنیم؟

در محیط ها و در شرایطی که شما نیاز به واکنش سریع دارید مانند فضای داخل منزل و میخواهید به محض ورود سارق دزدگیر منزل فعال شود تا شما مطلع شوید یا اینکه میخواهید با ایجاد صدای بلندگوی دزدگیر سارق ترسیده و بخواهد سریعا مکان را ترک کند، یا اینکه با صدای آژیر دزدگیر همسایه ها و… متوجه حضور سارق شوند یا به عبارتی اولویت شما تشخیص نفوذ است بهتر است از دزدگیر استفاده کنید تا دوربین مداربسته.

دلایل بسیاری وجود دارد که شما را مجاب به استفاده از دزدگیر اماکن میکند ما در این راستا به شما مطالعه مقاله دلایل قانع کننده برای نصب دزدگیر اماکن را پیشنهاد میکنیم.

مزایای دزدگیر اماکن

ارسال پیامک، اعلان ها و هشدار ها

یکی از مزایایی که دزدگیر اماکن دارد قابلیت ارسال پیامک، اعلان ها و هشدار ها می ‌باشد که شما را در لحظه از ورود سارق مطلع میکند.

فعال و غیرفعال سازی با نرم افزار

یکی از آپشن های خوب دزدگیر اماکن فعال و غیرفعال کردن دزدگیر به کمک نرم افزار دزدگیر می باشد.

اتصال همزمان به چند ریموت

داشتن قابلیت وصل شدن به چند ریموت و امکان چند ادمین داشتن و دادن دسترسی جداگانه به هر کدام از ادمین ها و خارج کردن ریموتی از حالت ادمینی و گرفتن دسترسی.

داشتن سنسور های پیشرفته

داشتن سنسور های حساس به دود، سنسور چشمی حرکتی، مگنت و سنسور لرزشی.

آژیر هشدار دهنده قوی

دارای آژیر هشدار دهنده قوی با صدای بلند که باعث ترس سارق و ترک مکان آن میشود.

نصب آسان

دزدگیر اماکن نسبت به دوربین مداربسته آسان تر نصب میشود و شما خودتان میتوانید با مطالعه مقاله آموزش نصب دزدگیر اماکن اقدام به نصب دزدگیر خود کنید.

معایب دزدگیر اماکن

هشدار اشتباه

هشداری های کاذب یکی از اصلی ترین معایب دزدگیر اماکن می باشد که در برخی از موارد دزدگیر ها به اشتباه فعال می شوند، و دلیل این اتفاق نیز می تواند: تابش مستقیم نور خورشید، افتادن اجسام بر اثر باد و...، خراب شدن باطری و یا روشن شدن دزدگیر دقیقا پس از فعال کردن آن باشد.

عدم امکان نصب در فضای باز

امکان نصب دزدگیر در محیط باز و فضای بیرونی نیست زیرا دزدگیر بر اساس تحریک زون ها آژیرش به صدا در میاید و در محیط بیرونی عوامل زیادی هستند که میتوانند باعث فعال شدن بیهوده دزدگیر شوند.

دزدگیر امکان یا دوربین مداربسته

نحوه اتصال دوربین مداربسته به دزدگیر

شما می توانید با روش های مختلفی دوربین مداربسته را به دزدگیر وصل کنید، یکی از روش ها این است که یکی از زون های دزدگیر را به یکی از دوربین های مداربسته خود وصل کنید، با این کار در صورتی که دوربین مداربسته از محل نصب خود جدا شود، باعث روشن شدن دزدگیر خواهد شد. یکی دیگر از روش های اتصال دوربین مداربسته به دزدگیر، متصل کردن مگنت های دزدگیر به دوربین مداربسته می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *