آژیر دزدگیر اماکن چیست؟

آژیر دزدگیر اماکن چیست؟ در واقع باید بگوییم که آژیر یکی از اجزای تشکیل دهنده دزدگیر می باشد که وظیفه آن ایجاد صدا و اعلام هشدار خطر صوتی می باشد. در صورتی که قصد خرید آژیر دزدگیر اماکن را دارید توصیه می کنیم تا اخر این مقاله را مطالعه کنید تا با انواع آژیر دزدگیر، ساختار، کاربرد و نحوه عملکرد آژیر دزدگیر اماکن آشنا شوید و در نهایت بتوانید بهترین خرید خود را در آژیر دزدگیر اماکن داشته باشید.

توصیه می کنیم قبل از خواندن ادامه محتوا به مقاله دزدگیر چیست بروید.

انواع آژیر دزدگیر اماکن

همانطور که بالاتر نیز گفتیم آژیر دزدگیر یکی از اجزای دزدگیر اماکن می باشد که همانند باقی اجزای تشکیل دهنده به پنل مرکزی دزدگیر متصل می شود و در صورتی که دزدگیر خطری را شناسایی کند، آژیر دزدگیر با صدا در آوردن صدای بلند باعث ترساندن فرد خرابکار و همچنین باعث اطلاع به افراد نزدیک و همسایه ها خواهد شد.

انواع آژیر دزدگیر اماکن از نظر محل نصب

به صورت کلی می توانیم بگوییم که آژیر دزدگیر اماکن از نظر محل نصب به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود که در ادامه این دو را مورد برسی قرار می دهیم.

آژیر داخلی

همانطور که از اسم این آژیر مشخص است، برای نصب داخل ساختمان ها مناسب می باشد، در واقع این آژیر برای اطلاع دادن خطر به افراد داخل ساختمان می باشد، البته قابل به ذکر می باشد که در برخی از موارد افراد آژیر دزدگیر اماکن را در ساختمان و در نزدیکی پنل دزدگیر نصب می کنند تا سیم کشی به حداقال برسد و همچنین افراد خرابکار نتوانند به راحتی آژیر دزدگیر را قطع کنند.

اگر قصد خرید آژیر دزدگیر بیرونی هستید توصیه می کنیم که دزدگیر تسو را خریداری کنید.

آژیر بیرونی

آژیر بیرونی برای نصب در فضای باز و بیرون از ساختمان مناسب می باشد؛ نام دیگر آژیر بیرونی بلندگو می باشد و برخی از افراد به این اسم آژیر بیرونی را می شناسند. به هنگامی که شما می خواهید آژیر را در فضای بیرونی نصب کنید باید آن را درون یک کاور فلزی قرار دهید تا در برار باران و همچنین گرد و غبار بتواند مقاوت کند، همچنین این کاور فلزی از خرابکاری افراد خرابکار نیز جلوگیری می کند. روی کاور فلزی یک سری شیار وجود دارد تا صدای آژیر به راحتی از کاور بیرون بیاید و همچنین در صورتی که آب باران به داخل کاور نفوذ کرد، بتواند از همان شیار ها به سرعت خارج شود.

اگر قصد خرید آژیر دزدگیر بیرونی هستید توصیه می کنیم که دزدگیر آنیک را خریداری کنید.

آژیر دزدگیر اماکن بیرونی

انواع آژیر دزدگیر اماکن از نظر صدا

آژیر دزدگیر اماکن از نطر تولید صدا به سه دسته متفاوت تقسیم می شوند که هر کدام از آنها نوع صدایی که در می آوردند متفاوت است در ادامه این سه دسته را برسی می کنیم.

آژیر پیزو

اولین نوع آژیر پیزو می باشد که نسبت به باقی آژیر ها صدای کمتری دارند و همچنین صوت این نوع آژیر ها به صورت تک صدا می باشد.

آژیر پیزو

آژیر سیرن

آژیر سیرن نیز همانند آژیر پیزو به صورت تک صدا تولید صوت می کنند اما صدای آژیر سیرن ها بسیار بلند تر می باشد و توصیه می کنیم در صورتی که به دنبال آژیر با صدای بلند هستید آژیر سیرن را انتخاب کنید.

آژیر سیرن

آژیر بلندگو

آژیر بلندگو نیز دارای صدای بلندی می باشد، اما این نوع آژیر ها صوت پی در پی تولیید می کنند به صوت آنها به صورت تک صدا نیست.

آژیر دزدگیر بلندگو

کاربرد آژیر دزدگیر اماکن

  • همانوطر که می دانید مهم ترین کاربرد آژیر دزدگیر اماکن ایجاد صوت و صدای بلند به هنگام خطر و آگاه سازی افراد از خطر می باشد.
  • آژیر دزدگیر اماکن می تواند مانع از ورود غیر قانونی به ساختمان شود.
  • آژیر دزدگیر اماکن می تواند مانع از سرقت ساختمان شود.
  • در صورتی که فردی در معرض خطر قرار بگیرد می تواند به صورت دستی آژیر دزدگیر اماکن را فعال کند تا همسایه ها از وجود خطر با خبر شوند.

اجزای تشکیل دهنده آژیر دزدگیر اماکن

اسیلاتور

در واقع باید بگوییم که اسیلاتور وظیفه تولید فرکانس را برعهده دارد.

آمپی فایر

نام دیگر آمپی فایر تقویت کننده می باشد که وظیفه آن تقویت فرکانس اسیلاتور می باشد.

بلندگو

همانطور که مشخص است وظیفه پخش صدا توسط بلندگو می باشد و فرکانسی که از آمپی فایر به دست می آید توسطبلند گو پخش می شود.

نحوه اتصال آژیر دزدگیر

به صورت کلی آژیر دزدگیر به دو صورت با سیم و بی سیم به پنل دزدگیر متصل می شود.

با سیم

همانطور که از اسم آن مشخص است، آژیر به صورت بی سیم و بدون استفاده از هیچ سیمی به پنل دزدگیر متصل می شود، یکی از معایب این نوع دزدگیر ها این است که فرد خرابکار می تواند با قطع کردن سیم مانع از روش شدن آژیر دزدگیر شود.

بی سیم

این آژیر ها بی سیم هستند و با استفاده از باتری کار می کنند، از معایب این آژیر ها می توان به دو نکته توجه کرد، اول این که شما باید همیشه حواستان به باتری آژیر خود باشه و دوم در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که پنل دزدگیر شما از آژیر بی سیم پشتیبانی کند.

اگر قصد خرید دزدگیر بی سیم را دارید پیشنهاد ایمن موج ثامن به شما دزدگیر گود آلارم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *