چشمی دزدگیر اماکن چیست؟ {انواع + عملکرد}

چشمی دزدگیر اماکن یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن می باشد، که وظیفه آنها تشخیص انواع حرکات می باشد، و در صورتی که هرگونه حرکتی را شناسایی کنند، دزدگیر اماکن را فعال می کنند. شما می توانید با استفاده از این چشمی ها از ورود افراد غیر مجاز به حریم خود مطلع شوید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا انواع چشمی های دزدگیر اماکن را همراه با عملکرد و کاربرد آنها را بازگو کنیم. پس در ادامه با ایمن موج ثامن همراه باشید.

انواع چشمی دزدگیر اماکن

چشمی های دزدگیر اماکن دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاصی هستند و برای مکان های مختلفی مناسب می باشند، در این بخش به صورت کامل انواع چشمی های دزدگیر اماکن را بازگو می کنیم.

چشمی دزدگیر مادون قرمز

چشمی دزدگیر مادون قرمز یا PIR که یکی از رایج ترین چشمی های دزدگیر اماکن می باشد، این چشمی ها بیشتر برای فضاها و محیط های کوچک مناسب می باشد، شما می توانید چشمی دزدگیر مادون قرمز را بر روی دیوار و یا سقف نصب کنید. این دزدگیر ها با توجه به دمای بدن انسان متوجه حضور آنها می شوند.

چشمی دزدگیر فراصوت

چشمی دزدگیر فراصوت که دارای نام های مختلفی از جمله اولترسوند و اولترسونیک می باشند، این چشمی ها همانطور که از نام آنها مشخص می باشد، بر روی صدا حساس می باشد و زمانی که فرد خرابکار به هنگام ورود به حریم شما، کوچک ترین صدایی ایجاد کند، چشمی دزدگیر فراصوت این صدا رو متوجه می شود و دزدگیر اماکن را روشن می کند.

چشمی دزدگیر مایکروویو

عملکرد چشمی های دزدگیر مایکروویو مقداری پیچیده می باشد این چشمی ها با انتشار و دریافت امواج مایکروویو از اجسام مختلف کار می کند، و در صورتی که کوچیک ترین تغییری را در پروتو های دریافتی خود احساس کند، دزدگیر اماکن فعال می شود و آژیر به صدا در می آید. این نوع چشمی ها اکثرا برای مکان های بزرگ استفاده می شود.

چشمی دزدگیر وزنی

این چشمی ها اکثرا دارای خطا می باشند اما همچنان برخی از افراد در موارد خواص از این چشمی ها استفاده می کنند، فرض کنید می خواهید یک چشمی را در فضای باز نصب کنید، در صورتی که حتی یک برگ و یا گربه از محل شما رد شود، چشمی آن را شناسایی می کند و دزدگیر فعال می شود، اما چشمی دزدگیر وزنی با توجه به حساسیت وزنی که به آن می دهیم می توانیم این مشکل را حل کنیم. شما می توانید این چشمی ها را بین 15 الی 45 کیلوگرم تنظیم کنید.

چشمی دزدگیر خطی

محلی که این چشمی ها در نطر می گیرند یک خط باریک می باشد و علت نام گذاری این چشمی ها به چشمی خطی نیز همین موضوع می باشد، این چشمی ها اکثرا برای مواردی مثل لبه های دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

چشمی دزدگیر خطی

علت وجود چشمی های مختلف

وجود خطا در چشمی های دزدگیر و فعال شدن آژیر ها به اشتباه، یکی از اصلی ترین مشکلات دزدگیر های اماکن می باشد، و شما می توانید با استفاده کردن از انواع چشمی های مختلف این خطا ها را به حداقل برسانید، توصیه می کنیم برای انتخاب بهترین چشمی ها حتما با یک کارشناس صحبت کنید، شما عزیزان نیز می توانید از مشاوره و بازدید رایگان تیم ما کمال استفاده را ببرید.

بدترین مکان های نصب چشمی

رو به روی پنجره

یکی از مکان های نا مناسب برای نصب چشمی دزدگیر اماکن، دقیقا رو به روی پنجره است، زیرا در صورتی که شما از چشمی مادون قرمز استفاده کنید، ممکن است حتی یک گربه و یا هر حیوان دیگری از جلو پنجره رد بشود به اشتباه دزدگیر فعال شود. و یا ممکن است که در صورت وزیدن باد و تکان خوردن پرده، دزدگیر به اشتباه فعال شود.

کنار حرارت

در صورتی که شما چشمی خود را نزدیک هرگونه حرارتی نصب کنید، ممکن است که چشمی شما به خاطر میزان حرارت به اشتباه فعال شود.

فضای بیرونی

به صورت کلی نباید چشمی های معمولی را در فضاهای بیرونی نصب کرد، زیرا ممکن است حتی با رد شدن یک برگ دزدگیر به اشتباه فعال شود.

نزدیک به دزدگیر

بهتر است که چشمی ها را دقیقا کنار پنل مرکزی دزدگیر نصب نکنید، زیرا ممکن است با انتشار یک سری امواج چشمی دزدگیر اماکن باعت اختلالت مختلفی شود و عملکرد خوبی نداشته باشد، و یا به اشتباه دزدگیر اماکن را فعال کند. توصیه می کنیم که چشمی را حداقال یک متر از پنل دزدگیر فاصله بدهید.

بهترین مکان برای نصب دزدگیر

گوشه های دیوار

یکی از بهترین مکان هایی که اکثر چشمی ها را در آن مکان نصب می کنند گوشه های دیوار می باشد، در صورتی که چشمی را در گوشه های دیوار نصب کنید، چشمی می تواند به راحتی فضای بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد.

سقف

یکی دیگر از مکان های مناسب سقف می باشد که شما می توانید با نصب چشمی خود بر روی سقف افراد خرابکار را به دام بندازید.

بهترین مکگان نصب چشمی دزدگیر

نکات آخر چشمی دزدگیر اماکن

  • توجه داشته باشید که نصب دزدگیر و چشمی آن نیاز به متخصص دارد به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از نصب با یک متخصص مشورت کنید تا بهترین مکان نصب را به شما معرفی کند.
  • این که می خواید از چه نوع چشمی استفاده کنید کاملا بستگی به این دارد که می خواید چشمی را در چه مکانی نصب کنید و هدفتان از نصب چشمی در آن مکان چیست؟
  • در صورتی که سوالی در رابطه با چشمی دزدگیر اماکن داشتید برامون کامنت بذارید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *