تکنولوژی شمارش افراد دوربین مداربسته چیست؟

شمارش افراد

به زبان ساده یک تکنولوژی در دوربین مداربسته می باشد که در دوربین های تحت شبکه بکار می رود، و بدین صورت با استفاده از یک نرم افزار در دستگاه ضبط NVR دوربین مداربسته قادر خواهد بود افرادی که از زاویه دید دوربین حرکت می کند را شمارش کند.

تکنولوژی شمارش افراد چگونه کار می کند؟

بر طبق یک سری الگوریتم های که دارد می توانید بر آن تعریف کنید که افراد را بر حسب قد، عرض شانه تعداد دست و پا بشمارد و در تنها آماری دقیق را برای شما تهیه کند که این آمار دهی می تواند در پایان روز  یا در پایان هفته با توجه به نیاز شما تنظیم شود.

مزایی تکنولوژی شمارش افراد

  • برسی میزان تردد و رفت و آمد در محل
  • بهبود مدیریت و سازماندهی
  • برسی و دریافت اطلاعات از قبل ساعات شلوغی و پیک رفت و آمد در آن مکان
  • بکارگیری و توزیع مناسب نیروی انسانی با توجه به آمار رفت و آمد
  • امکان شمارش افراد، مسافران، بازدیدکنندگان ازمحل
  • استفاده از استراترژی های موثرتر را در بازاریابی پیشه کرد
  • جمع آوری اطلاعات از میزان شلوغی و خلوتی در اواخر هفته و اوایل هفته
  • ارزیابی بهبود فعالیت هایی نظیر بازاریابی یا تبلیغ بازاریابی

عملکرد تکنولوژی شمارش افراد

عملکرد این تکنولوژی به این گونه است که برای مثال کاربر یک خط فرضی در ابتدای در ورودی مکان مورد نظر خود رسم و تعریف می کند به طوری که در صورت تردد افراد و عبور آن ها از خط تعریف شده، این تکنولوژی با کمک فناوری تشخیص حرکت، تکنولوژی می تواند شروع به کار کند و شمارش را آغاز می کند.

بدین وسیله الگوریتم های موجود قادر هستند خصوصیات افراد مانند پا، شانه و سایر قسمت های بدن انسان را به وسیله تصاویر که دریافت می کنند، آنالیز کرده و به این ترتیب تعداد افراد که از خط تعریف شده عبور می کنند تشخیص داده وبعد از شمارش آن ها را ثبت می کند.

نحوه عملکرد شمارش افراد

کاربرد تکنولوژی شمارش افراد

از این تکنولوژی در مکان های بسیار شلوغ مانند فروشگاه ها، مراکز تجاری، مراکز تفریحی، مکان های عمومی، نمایشگاه ها، جشنواره ها، فرودگاه ها، استادیوم ورزشی، بنادر، هتل ها، موزه ها، و… یا به عبارت دیگر در تمام سازمان هایی که نیاز به نظارت و مدیریت دقیق تری بر تردد افراد در مجموعه خود دارند می تواند بسیار مفید مورد استفاده قرار بگیرد. این دوربین ها اکثرا به در ورودی و خروجی مراکز مورد نظر نصب شده و با محاسبه تعداد افرادی که وارد یا خارج می شوند، گزارش آنلاین دقیقی از تعداد تردد ها ارائه می دهد.

افزایش دقت تکنولوژی شمارش افراد

در صورت نیاز می توان برای بهینه سازی کارکرد دوربین و افزایش دقیق شمارش، تنظیمات دستگاه را برای ورودی های گوناگون تغییر داد.

بدین گونه در ورودی هایی که نور کم است و سایه ها جلوگیری از شمارش دقیق می شوند و یا تراکم جمعیت در محل زیاد است می توانید دقت و حساسیت نرم افزار را افزایش داد.

2 دیدگاه در “تکنولوژی شمارش افراد دوربین مداربسته چیست؟

  1. حسام حاجی قاسمی گفت:

    خیلی خلاصه و مفید بود ممنون

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      خواهش میکنم🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *