راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته {+8 نکته حیاتی}

در حال حاضر دوربین های مداربسته با ویژگی های متعدد و همچنین برند های مختلفی در بازار وجود دارند، که انتخاب و خرید را برای ما بسیار دشوار می‌کنند. در مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته تا جای امکان به سوالاتی از جمله هزینه دوربین مداربسته چقدر است؟ بهترین برند دوربین مداربسته چه برندی است؟ و اینکه چه نوع دوربینی با چه نوع تکنولوژی مناسب است؟ پاسخ داده ایم.

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته

قبل از اینکه بخواییم راهنمای خرید دوربین مداربسته رو بازگو کنیم بهتره که به صورتکلی بدونیم که عملکرد دوربین مداربسته به چه شکلی است.

دوربین مداربسته با استفاده از یک مانیتور یا همان صفحه نمایش و یک دستگاه ضبط کننده به ما کمک می‌کنند، تا بتوانیم تصاویر مورد نظرمان را ذخیره کنیم. تا هر اتفاقی که در همان مناطق می‌افتد ضبط و به طور زنده پخش شود.

راهنمای خرید دوربین مداربسته: انواع دوربین

دوربین های مداربسته شکل و ظاهر متفاوتی دارند و با توجه به نوع نیاز شما و محل نصب دسته بندی می‌شوند؛ که در ادامه ما در مقاله  راهنمایی خرید دوربین مداربسته با آن ها آشنا می‌شویم.

دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام یا نام دیگر آن دوربین مداربسته گنبدی، که این نام از شکل ظاهری آن گرفته شده است. دوربین های دام اکثرا در زیر سقف نصب می‌شوند و همچنین بیشتر برای محیط های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوربین پیشنهاد می‌کنیم مقاله دوربین مداربسته دام چیست؟ را بخوانید.

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته اسپید دام یا PTZ در واقع دوربین های پیشرفته دام هستند، با امکانات و قابلیت های بیشتر، این نوع دوربین ها بیشتر برای محیط های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند زیرا قابلیت چرخش 360 درجه آن ها این امکان را می‌دهد تا فضای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.
برای خواندن مزایا و معایب دوربین مداربسته اسپید دام، می توانید وارد مقاله دوربین مداربسته اسپید دام شوید.

دوربین مداربسته بولت (bullet)

در راهنمای خرید دوربین مداربسته با دوربین مداربسته بولت آشنا می‌شویم.
این دوربین ها ظاهری استوانه ای شکل دارند، و شباهت زیادی به گلوله دارند؛ به همین دلیل به bullet که به معنی گلوله اسلحه است مشهور هستند.
دوربین های بولت را می‌توانید در هر مکانی از جمله دیوار، حصار و حتی ستون نصب کرد؛ و همچنین می‌توان زاویه دید آن را بعد نصب به راحتی تغییر داد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله دوربین مداربسته بولت چیست را مطالعه کنید.

دوربین مداربسته چشم ماهی

دوربین مداربسته چشم ماهی یا 360 درجه، اغلب برای محیط هایی که نظارت بیشتری نیاز دارند استفاده می‌شود؛ همچنین محل نصب این دوربین ها بر روی سقف می‌باشد.
این دوربین ها به دلیل داشتن لنز چشم ماهی و تصاویر پانوراما می‌توانند از بالا تمام نقاط را به صورت 360 درجه پوشش دهند.

راهنمای خرید دوربین مداربسته: انواع ظاهری دوربین

راهنمای خرید دوربین مداربسته: دید در شب

برای خرید یک دوربین مداربسته مناسب باید تمام مدل ها و ویژگی های یک دوربین را بررسی کرد؛ که در راهنمای خرید دوربین مداربسته شما پاسخ تمام سوالات خود را می‌گیرید.

دوربین مداربسته دید در شب رنگی یا مادون قرمز توانایی ضبط فیلم در تاریک ترین محیط ها را دارند و این دوربین ها با داشتن LED مادون قرمز می توانند در نور کم و تاریک تصاویری با کیفیت بالا و رنگی به شما ارائه دهند.

راهنمای خرید دوربین مداربسته: برند

همانطور که می‌دانید برند های زیاد و مختلفی برای دوربین های مداربسته وجود دارند اما می‌توان گفت معتبر ترین برند های حال حاضر در بازار: دوربین مداربسته هایک ویژن، دوربین مداربسته داهوا، دوربین مداربسته برایتون، دوربین مداربسته سونی و دوربین مداربسته سامسونگ می‌باشند.

راهنمای خرید دوربین مداربسته: بهترین برند

راهنمای خرید دوربین مداربسته: قیمت

دوربین های مداربسته با توجه به برند و امکاناتی که دارند قیمت های متفاوتی دارند؛ اما نکته قابل توجه این است که قیمت دوربین با کیفیت و ویژگی های که دارد همخوانی داشته باشد.

همچنین شما می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و از قیمت دوربین مورد نظر خود باخبر شوید.

راهنمایی خرید دوربین مداربسته: نوع تکنولوژی

دوربین های مداربسته دارای دو تکنولوژی تحت شبکه و آنالوگ هستند، که در راهنمای خرید دوربین مداربسته هر دو نوع آن ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دوربین‌های آنالوگ

دوربین های مداربسته تصاویر را به صورت آنالوگ ضبط می‌کنند و با استفاده از کابل کواکسیال تصاویر را به دستگاه DVR منتقل می‌کنند و آن ها را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می‌کند.
همچنین دوربین های آنالوگ با توجه به اینکه قیمت مقرون به صرفه ای دارند اما رزولوشن و کیفیت محدودی در اختیار شما می گذارند. 

دوربین تحت شبکه یا IP

دوربین های تحت شبکه جز تکنولوژی های نسل جدید است و از کیفیت بهتری و همچنین قیمت بیشتری برخورد دار است. دوربین های تحت شبکه به طور خودکار تصاویر را به صورت دیجیتال ضبط می‌کنند، و با استفاده از کابل CAT تصاویر را بر روی شبکه ارسال می‌کنند.

راهنمای خرید دوربین مداربسته: بی سیم یا با سیم؟

دوربین های مداربسته سیمی برای انتقال تصاویر به کابل و سیم کشی نیاز دارند، اما نکته قابل توجه ای که وجود دارد این است، این دوربین ها فقط دامنه هایی به حدود 300 متر را پشتیبانی می‎‌کنند و در صورتی که کابل شما بیشتر از این شود سیگنال ها بسیار ضعیف می‌شوند؛ البته برای تقویت این سیگنال ها راهکار هایی وجود دارد.
اکثر افراد فکر می‌کنند دوربین های بی سیم دیگر نیازی به سیم کشی ندارد، اما این فکر اشتباه است زیرا دوربین مداربسته بی سیم فقط برای انتقال تصاویر نیازی به کابل ندارند، و اطلاعات را به صورت وایرلس منتقل می‌کنند.
دوربین های بی سیم اغلب تا 50 برد را پوشش می‌دهند که در صورت وجود موانع این عدد کمتر می‌شود.

راهنمای خرید دوربین مداربسته: جنس بدنه و استاندارد ها

جنس بدنه دوربین و استاندارد های آن جز مواردی هستنند که در راهنمایی خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه کرد.
بعضی از دوربین ها بدنه ای پلاستیکی دارند که همین امر باعث می‌شود مقاومت کمتری داشته باشند.
داشتن  استاندارد IP جز مواردی است که باید به آن توجه کرد زیرا این استاندارد نشان می‌دهد دوربین در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

راهنمای خرید دوربین مداربسته: هزینه نصب

هزینه های دوربین مداربسته فقط به خرید دوربین و نصب آن ختم نمی‌شود، بلکه به کابل کشی، اینترنت، نگهداری، صفحه مانیتور و… بستگی دارد.
با مشاوره با کارشناس های ما می‌توانید از قیمت تقریبی آن با خبر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *