دوربین بیبی کم babycam چیست؟ {13 ویژگی + مزایا و معایب}

دوربین بیبی کم (baby cam) به معنای دوربین مداربسته کودک می باشد، و همانطور که از نام این دوربین مشخص است، دوربین های بیبی کم برای نظارت کودکان و نوزادان است. البته این نکته نیز وجود دارد که بسیاری از افراد از دوربین های بیبی کم برای نظارت بر سالمندان و یا حیوانات خانگی خود نیز استفاده می کنند.

فرض کنید که فرزند نوزاد شما، حیوان خانگی و یا فرد سالمندی در اتاق خواب است و شما در آشپزخانه هستید، و شما نیاز دارید تا درون اتاق را تحت نظر خود داشته باشید، در این شرایط شما می توانید دوربین بیبی کم را درون اتاق بذارید و آن را به گوشی همراه خود وصل کنید در این شرایط، تصویر دوربین بیبی کم را می توانید درون گوشی خود داشته باشید، و از راه دور اتاق را تحت نظر بگیرید.

قابل به ذکر است که دوربین بیبی کم نوعی دوربین مداربسته بی سیم می باشد، به همین دلیل برخی از افراد این دوربین ها را با این اسم می شناسند. همچنین دوربین بیبی کم تنها با استفاده از وای فای و نرم افزار دوربین مداربسته مخصوص خود کار می کند.

دوربین های مداربسته بیبی کم چیست

در واقع باید بگوییم که ویژگی های دوربین بیبی کم همانند دوربین های مداربسته ساده هستند، با این تفاوت که این دوربین های دارای یک سری ویژگی مخصوص هستند.

  • دوربین بیبی کم می تواند همانند باقی دوربین ها تصاویر را ضبط و ذخیره کند.
  • دوربین بیبی کم دارای صدای دو طرفه می باشد، یا به عبارتی دیگر دوربین بیبی کم دارای بلندگو و میکروفون می باشد، در صورتی که درون موبایل همراه خود صحبت کنید، دوربین بیبی کم آن را پخش خواهد کرد و برعکس.
  • شما می توانید زاویه دید دوربین بیبی کم خود را از راه دور و با کمک نرم افزار مخصوص همانند دوربین مداربسته اسپید دام تغییر دهید.
  • دوربین های بیبی کم اکثرا دارای دید در شب هستند.

قابلیت های دوربین بیبی کم

علاوه بر ویژگی هایی که بالاتر گفتیم، دوربین بیبی کم دارای قابلیت های منحصر به فردی نیز می باشد که در این قسمت این قابلیت ها را بازگو می کنیم.

  • انتقال تصویر بر روی گوشی همراه
  • امکان اتصال چند گوشی به دوربین بیبی کم
  • عدم نیاز به سیم کشی
  • اتصال به وای فای
  • صدای دوطرفه
  • امکان چرخش و کنترل از راه دور
  • عدم نیاز به دستگاه ضبط کننده
  • امکان اتصال به پاور بانک (برای برق اضطراری)
  • کیفیت تصویری قابل قبول

دوربین مداربسته بی سیم بیبی کم

همانطور که بالاتر نیز گفتیم دوربین های بیبی کم نوعی دوربین بی سیم هستند، اما این به آن معنا نیست که این دوربین ها به هیچ سیمی نیاز ندارند، دوربین های بیبی کم برای روشن شدن نیاز به کابل برق دارند و همچنین شما می توانید دوربین بیبی کم را با استفاده از کابل CAT به وای فای خود متصل کنید.

نصب دوربین بیبی کم

دوربین های بیبی کم نیازی به نصب و نصاب ندارند و یکی از دلایل محبوبین این دوربین ها نیز همین موضوع می باشد، شما باید دوربین بیبی کم را در همان مکانی که می خواهید قرار دهید و زاویه دید مورد نظر خود را درست کنید، توجه کنید که می توانید زاویه دید را با گوشی خود را هم تغییر دهید.

در صورتی که می خواهید دوربین بیبی کم خود را بر روی دیوار و یا سقف نصب کنید، باید از پایه دوربین بیبی کم استفاده کنید، در صورتی که نصب دوربین بیبی کم بر روی سقف یا دیوار برایتان دشوار است می توانید این کار به متخصصان ایمن موج ثامن بسپارید.

در نصب دوربین بیبی کم به این نکته نیز باید توجه کنید که دوربین بیبی کم را باید به برق وصل کنید.

نصب دوربین بیبی کم

زاویه دید دروبین بیبی کم

درباره زاویه دید دوربین بیبی کم باید به این نکته توجه کنید که مدل های متفاوت و زیادی از دوربین بیبی کم وجود دارد و ممکن است هر مدل زاویه دید متفاوتی داشته باشد؛ اما می توان به صورت کلی گفت که اکثر دوربین های بیبی کم به صورت عمودی زاویه دید 90 درجه و در حالت افقی دارای زاویه دید 360 درجه می باشند.

نکته: برخی از دوربین های بیبی کم زاویه دید 360 درجه دارند اما این به آن معنا نیست که که می توانید به صورت همزمان تصاویر 360 درجه را ضبط کنید، بلکه شما می توانید با کمک نرم افزار دوربین بیبی کم زاویه دید دوربین را بچرخانید.

انتقال تصویر دوربین بیبی کم

همانطور که بالاتر گفتیم، دوربین بیبی کم از انواع دوربین های مداربسته بی سیم هستند و از طریق نرم افزار مخصوص و وای فای انتقال تصاویر دوربین مداربسته را انجام می دهند.

پورت های دوربین بیبی کم

دوربین بیبی کم دارای سه پورت اصلی می باشد:

پورت آداپتور برق

برای تامین انرژی برق، قابل به ذکر است که دوربین بیبی کم نیاز به 5 ولت ولتاژ دارد.

پورت مموری کارت

شما می توانید برای ذخیره تصاویر دوربین مداربسته بیبی کم خود، از مموری کارت استفاده کنید.

پورت شبکه

همانطور که بالاتر نیز گفتیم شما می توانید دوربین بیبی کم خود را از طریق کابل به وای فای وصل کنید.

پورت های دوربین بیبی کم

مزایای دوربین بیبی کم

قیمت دوربین بیبی کم

دوربین بیبی کم دارای قیمت بسیار به صرفه و ارزانی می باشد، و یکی از دلایل محبوبیت دوربین های بیبی کم قیمت پایین آنها است.

نصب آسان

در واقع باید بگیم که دوربین بیبی کم نیاز به نصب و یا نصاب ندارد و شما می توانید به راحتی خودتان دوربین بیبی کم را در جای مناسب جایگذاری کنید و زاویه دید مورد نظر خود را درست کنید.

تغییر زاویه دید

شما با کمک نرم افزار مخصوص دوربین بیبی کم قادر خواهید بود تا بدون دست زدن به دوربین خود و از راه دور، زاویه دوربین بیبی کم خود را تغییر دهید.

صدای دوطرفه

دوربین بیبی کم دارای میکروفون و بلندگو می باشد، یعنی شما می توانید صدای محیطی که دوربین بیبی کم در آن قرار دارد را بشنوید و یا می توانید پیغامی را به آن محیط انتقال دهید.

معایب دوربین بیبی کم

ذخیره سازی تصاویر

دوربین های بیبی کم به دستگاه ضبط کننده وصل نمی شوند و اطلاعات یا تصاویر را بر روی مموری کارت ذخیره می کنند، این به آن معناست که شما نهایتا می توانید مموری کارت 128 گیگ را برای ذخیره سازی تصاویر خود استفاده کنید که ممکن است برای برخی از افراد این حجم بسیار پایین باشد.

جداسازی راحت

همانطور که نصب دوربین بیبی کم بسیار راحت می باشد، جداسازی آن هم بسیار راحت می باشد، حتی اگر شما دوربین بیبی کم خود را روی دیوار و یا سقف نصب کرده باشید، بازم جداسازی آن بسیار راحت می باشد.

مقاوت پایین

بیشتر دوربین های بیبی کم دارای جنس بدنه پلاستیکی هستند و دارای مقاوت بسیار پایینی در برار باد، باران و شرایط مختلف آب و هوایی دارند. به همین دلیل شما نمی توانید دوربین های بیبی کم را در محیط های خارجی نصب کنید.

2 دیدگاه در “دوربین بیبی کم babycam چیست؟ {13 ویژگی + مزایا و معایب} | ایمن موج ثامن

  1. عماد گفت:

    مقاله دوربین بیبی کم چیست عالی بود، یک سوال داشتم: مدلی از دوربین بیبی کم هست که به صورت کامل بی سیم باشه؟ همانطور که توی مقاله گفتید: “منظور از دوربین مداربسته بی سیم فقط در انتقال تصاویر هست و برای تامین برق نیاز به کابل برق است”

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      با سلام و احترام. خوشحالیم راضی بودید.
      بله برخی از مدل های دوربین بیبی کم است که نیاز به هیچ کابلی نداره و برق مورد نیاز رو از باتری های مخصوص میگیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *