تفاوت دزدگیر اماکن با سیم و بی سیم؟ {+9 تفاوت مهم}

آیا شما هم به هنگام خرید دزدگیر اماکن بین دزدگیر با سیم و بی سیم مانده اید؟ در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل تفاوت بین دزدگیر با سیم و بی سیم را برایتان بازگو کنیم، همچنین مزایا و معایب هرکدام را به صورت کامل خواهیم گفت؛ در صورتی که دوست دارید بدونید که بین دزدگیر با سیم و بی سیم کدام یک برای شما مناسب تر می باشد، تا اخر این مقاله با ایمن موج ثامن همراه باشید.

قبل از اینکه بخواهیم تفاوت های دزدگیر اماکن با سیم و بی سیم را برایتان بازگو کنیم، بهتر است اول بگوییم که دزدگیر با سیم و بی سیم چیست؟ و هرکدام چه مزایا و معایبی دارد.

خواندنی ها: دزدگیر چیست؟

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم

همانطور که از اسم آن نیز مشخص است، دزدگیر با سیم یا دزدگیر سیمی در واقع یکی از انواع دزدگیر اماکن می باشد که با استفاده از سیم کار می کند، این نوع دزدگیر ها از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفت تا باعث جلوگیری و یا اطلاع رسانی از وجود سرقت یا خطر شود. از دزدگیر با سیم در مکان هایی مانند: اداره ها، ساختمان های مسکونی، شرکت ها، مغازه ها و… استفاده می شود. نصب دزدگیر های با سیم زمان بر می باشد، برای مثلا برای یک خانه که دارای 3 یا 4 تا اتاق خواب می باشد، ممکن است نصب دزدگیر با سیم یک روز کامل زمان ببرد.

مزایا دزدگیر با سیم

یکی از بزرگ ترین مزایای دزدگیر با سیم، مورد اعتماد بودن آن است، دزدگیر های سیمی به ندرت دچار خطا و یا اختلال می شوند.

معایب دزدگیر با سیم

  • دزدگیر با سیم یک سری معایب بزرگ دارد؛ فرد خرابکار در صورتی که بتوانید برق خانه شما را قطع کند، و یا سیم های دزدگیر را قطع کند، دزدگیر شما از کار خواهد افتاد.
  • دزدگیر با سیم زمان و هزینه نصب بالایی دارد و همچنین ممکن است ظاهر مکان شما را خراب کند. برخی از افراد برای حل این مشکل از داکت استفاده می کنند.
دزدگیر اماکن با سیم

دزدگیر بی سیم چیست؟

دزدگیر بی سیم نیز یکی دیگر از انواع دزدگیر اماکن می باشد که همانطور که از اسم آن مشخص است، بدون استفاده از سیم کار می کند، شما قادر خواهید بود تا بدون هیچ مشکلی چشمی ها و یا دزدگیر اماکن خود را در هرجایی که می خواهید نصب کنید.

دزدگیر های بی سیم از دزدگیر های جدید و به روز می باشد و شما قادر خواهید بود تا حتی از طریق گوشی خود دزدگیر را کنترل کنید.

مزایا دزدگیر بی سیم

  • امکان نصب چشمی و دزدگیر در هر نقطه از خانه و یا مکان شما می باشد.
  • با توجه به اینکه دزدگیر بی سیم بدون استفاده از سیم کار می کند، باعث خراب شدن ظاهر خانه یا مکان شما نخواهد شد.
  • نصب دزدگیر های بی سیم راحت تر می باشد.
  • امکان کنترل دزدگیر از راه دور

معایب دزدگیر بی سیم

  • قیمت دزدگیر بی سیم از دزدگیر با سیم بیشتر می باشد.
  • شما باید همیشه حواستان به باتری دزدگیر خود باشه تا تمام نشود، و در صورتی که باتری دزدگیر شما تمام شد، آن را عوض کنید.
  • دزدگیر بی سیم برای مکان های شلوغ مناسب نمی باشد، زیرا در مکان های شلوغ تعداد چشمی هایی که استفاده می کنید بیشتر می شود و در نتیجه باتری دزدگیر شما با سرعت بیشتری خالی می شود.
  • امکان خطا در دزدگیر های بی سیم بیشتر از دزدگیر های سیمی می باشد.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم

دزدگیر با سیم و بی سیم یک سری تفاوت های مهم دارد که در این بخش قصد داریم تا به صورت کامل این تفاوت ها را بازگو کنیم.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم از نظر قیمت

یکی از مهم ترین عوامل برای انتخاب دزدگیر با سیم و بی سیم، قیمت آنهاست، بسیاری از افراد دوست دارند تا جنس های ارزان را خریداری کنند، همانطور که بالاتر هم گفتیم دزدگیر های با سیم دارای قیمت به صرفه تر و ارزان تری نسبت به دزدگیر های بی سیم دارند.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم از نظر نصب

نصب دزدگیر با سیم بسیار طولانی می باشد، همانطور که بالاتر هم مثال زیدم برای نصب دزدگیر با سیم در یک خانه با داشتن 3 یا 4 تا اتاق خواب، ممکن است یک روز کامل زمان ببرد، این در حالی می باشد که نصب دزدگیر بی سیم بین 2 تا 4 ساعت زمان می برد.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم از نظر ظاهر

اجزای دزدگیر اماکن با استفاده از سیم به پنل اصلی دزدگیر وصل می شوند، و شما باید برای مخفی کردن سیم ها از داکت استفاده کنید، این کار هزینه و زمان به نسبت زیادی دارد، و همچنین ممکن است که ظاهر قشنگی نداشته باشد، این در حالی است که دزدگیر بی سیم را می توانید بدون اینکه نگران خراب شدن ظاهر مکان خود باشید نصب کنید.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم از نظر امکان خطا

دزدگیر با سیم و بی سیم هر دو ممکن است تا دچار اشتباه و خطا شوند. اما طبق تجربه باید بگوییم که دزدگیر های سیمی خطای کمتری دارند.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم از نظر امنیت

افراد خرابکار می توانند سیم های دزدگیر با سیم را قطع کنند، و یا برای دزدگیر های بی سیم می توانند از مسدود کننده سیگنال استفاده کنند، به همین دلیل نمی توان گفت که در این زمنیه کدام دزدگیر بهتر می باشد.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم از نظر هزینه های جانبی

بعد از نصب دزدگیر با سیم شما هیچ نیازی به هزینه جانبی ندارید، تنها باید همانند دزدگیر بی سیم هر 2 سال باتری پنل اصلی دزدگیر را تعویض کنید، دزدگیر های بی سیم علاوه بر اینکه نیاز به تعویض باتری پنل اصلی دارند، باید باتری سنسوری های چشمی دزدگیر را نیز عوض کنید.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم از نظر تشخیص حیوانات

فرض کنید که می خواهید دزدگیر خود را در فضای بیرونی نصب کنید و در آن مکان احتمال رد شدن حیواناتی مثل سگ و گربه وجود دارد، و یا شما خودتان حیوان خانگی دارید، دزدگیر های بی سیم قادر هستند تا حیوانات را تشخیص دهند و در صورتی که شما بخواهید، بعد از تشخیص آنها هیچ واکنشی نشان نخواهند داد. اما دزدگیر های با سیم این قابلیت را ندارند.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم از نظر جا‌به‌جایی دزدگیر

شما می توانید در هر زمانی که خواستید دزدگیر بی سیم خود را به راحتی جا‌به‌جا کنید برای مثال: زمانی که می خواهید دیوار را رنگ و یا کاغذ دیواری کنید، و یا به هر دلیلی که خواستید می توانید به راحتی محل نصب چشمی های دزدگیر را تغییر دهید، اما این امکان در دزدگیر های با سیم وجود ندارد.

تفاوت دزدگیر با سیم و بی سیم از نظر کنترل دزدگیر

همانظور که بالاتر نیز گفتیم شما قادر خواهید بود تا با نصب نرم افزار های مخصوص، دزدگیر بی سیم خود را از راه دور کنترل کنید اما این امکان در دزدگیر های با سیم وجود ندارد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا تفاوت ها و مزایا و معایب دزدگیر با سیم و بی سیم را به صورت کامل و جامع بازگو کنیم.

در صورتی که هنوز نتوانسته اید تصمیم بگیرید که کدام یک از این دزدگیر ها را می خواهید، می توانید از بازدید و مشاوره رایگان تیم ما کمال استفاده را ببرید.

هر سوالی در رابطه با دزدگیر با سیم و بی سیم داشتید می توانید برامون کامنت کنید، تا در اولین فرصت کارشناسان ما جواب شما را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *