هایک ویژن یا داهوا؟ مقایسه دو برند برتر دوربین مداربسته

اگر شما بین دوراهی خرید دوربین مداربسته داهوا یا هایک ویژن مانده اید حق دارید، زیرا این دو برند دارای محبوبیت و معروفیت بسیار زیادی می باشند، و همچنین این دو برند توانسته اند تا در بازار های ایران و کشور های دیگر بسیار مطرح شوند، و مورد اهمیت کاربران واقع شده اند.

ایمن موج ثامن در این مقاله این دو برند محبوب را مورد بررسی قرار داده است تا خرید برای شما عزیزان راحت تر شود.

دوربین مداربسته هایک ویژن یا داهوا

شرکت هایک ویژن یکی از معروف ترین تولید کنندگان و ارائه دهنده گان در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی می باشد.

شرکت هایک ویژن از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون توانسته است جایگاه خوبی را در بازار از آن خود کند، هایک ویژن همواره به دنبال نوآوری و خلق اثری در زمینه امنیت، حفاظت و دوربین مداربسته بوده است؛ این شرکت تاکنون در بیش از 100 کشور محصولات خود را به فروش گذاشته است.

شرکت هایک ویژن درباره وظیفه خود اینگونه می گوید:

To explore innovative ways to better perceive and understand the world, to empower vision for decision-makers and practitioners, and work together to enhance safety and advance sustainable development around the world.

ترجمه: شرکت فناوری داهوا یک ارائه‌دهنده خدمات و راه‌حل‌های هوشمند IoT مبتنی بر ویدئو در جهان است.

محصولات شرکت هایک ویژن

دوربین مداربسته هایک ویژن

معرفی داهوا و تاریخچه

شرکت داهوا همانند شرکت هایک ویژن از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت داهوا در قدم اول در زمینه نرم افزار های انتقال تصویر دوربین مداربسته فعالیت خود را آغاز کرد، همچنین برند داهوا اولین شرکتی در چین بوده که دستگاه ذخیره ساز تصویری هشت کاناله را راه اندازی کرده است.

شرکت داهوا تا سال 2016 بیش از 800 اختراع را به ثبت رسانده است و همچنین تا کنون توانسته از جز برند های محبوب در بازار ایران و جهان باشد.

شرکت داهوا خود را اینگونه معرفی می کند:

Dahua Technology Co., Ltd. is a world-leading video-centric smart IoT solution and service provider.

ترجمه: برای کشف راه‌های نوآورانه برای درک بهتر جهان، تقویت بینش برای تصمیم ‌گیرندگان و دست اندرکاران، و همکاری برای افزایش ایمنی و پیشبرد توسعه پایدار در سراسر جهان.

محصولات شرکت داهوا

مقایسه دوربین هایک ویژن و داهوا

تا اینجای مقاله یک خلاصه کوچک از تاریخچه برند های هایک ویژن و داهوا را برایتان بازگو کردیم، و الان قصد داریم تا این دو برند را از نظر قیمت، کیفیت ساخت، تنوع و… با یکدیگر مقایسه کنیم.

کیفیت ساخت

لحاظ کیفیت ساخت و طول عمر می توان گفت برعکس تفکر مشتریان که می ‌گویند محصولات چینی خوب نیستند این دو برند داهوا و هایک ویژن یک مثال بازر هستند، برای اینکه بگویم که محصولات چینی کیفیت خوبی دارند.
شما عزیزان می توانید برای دیدن نمونه تصویر دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا وارد صفحه نمونه تصویر دوربین مداربسته شوید.

کیفیت تصویر 

امروزه کیفیت تصویر یکی از ملاک های مهم برای خرید دوربین مداربسته شده است، حال ما قصد داریم کیفیت تصویر دو برند داهوا و هایک ویژن را با هم مقایسه کنیم.
در زمینه کیفیت تصویری، شرکت داهوا جز نام آوران در بازار است، زیرا این دوربین ها تصاویر را با جزئیات بسیار کامل و کیفیت معقول ضبط می ‌کنند.
شرکت داهوا در زمینه کیفیت تصویر یک پله پایین تر از شرکت هایک ویژن می‌ باشد، اما باز هم از محبوبیت آن چیزی کم نمی ‌شود، و توانسته جز بهترین ها باشد. البته قابل به ذکر می باشد که هر دو این برند ها دارای کیفیت های تصویری متفاوتی از 1 الی 12 مگاپیکسل هستند، و شما باید نسبت به نیاز خود کیفیت تصویری مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

لنز

اگر بخواهیم از لحاظ لنز دوربین، این دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم، برند هایک ویژن دارای لنز های 12، 8 ، 6 ، 4 و 2/8 میلی متر می ‌باشد، و برند داهوا دارای لنز های 6 ، 3/6 ، 2/8 میلی متری است.

توقف سرقت

اکثر کسانی که دوربین مداربسته برای مکانی نصب می ‌کنند به منظور جلوگیری و توقف سرقت است، اما باید بدانید که نصب دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن نمی ‌تواند باعث توقف سرقت شود اما می‌ تواند با انداخت ترس، به دل افراد خرابکار ازسرقت های احتمالی جلوگیری کند، همچنین با ضبط کردن تصاویر در زمان وقوع سرقت می‌ توانید با کمک پلیس افراد خرابکار و یا سارقین را پیدا و دستگیر کنید.

تنوع و قدرت انتخاب

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید دوربین مداربسته هایک ویژن یا داهوا مهم است، کارایی دوربین با توجه به نیاز شما است، شرکت هایک ویژن توانست محصولات متعددی در این زمینه تولید کند تا نیاز کاربران را به راحتی رفع کنند؛ همچنین شرکت داهوا نیز از تنوع خوبی برخوردار است و به همین دلیل این برند همانند هایک ویژن، توانسته است تا نیاز مشتری را رفع کند.

از نظر سرعت بیت ریت

یکی از گزینه های مقایسه دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن، مقایسه سرعت بیت ریت آنان است.
می ‌توان گفت هایک ویژن و داهوا هر دو سرعت بیت ریت مناسبی دارند، اما اگر این عدد برای شما مهم است؛ سرعت بیت ریت داهوا 10 مگابیت می‌ باشد و سرعت بیت ریت هایک ویژن 16 مگابیت است.

از نظر فروش در بازار

اگر جدول فروش در سال 2017 را نگاه کنید می بینید هایک ویژن با 4.371 میلیون فروش رتبه یک بازار را به خود اختصاص داده است و شرکت داهوا با 2.680 میلیون فروش در رتبه دوم قرار گرفته است.
و اگر الان جدول فروش را چک کنید می بیند که هایک ویژن هنوز در رتبه یک قرار دارد و داهوا با اختلاف در رتبه سوم می‌ باشد.

از نظر قیمت

با توجه به مواردی که ذکر کردیم قیمت دوربین های هایک ویژن 15 الی 20 درصد گران تر از دوربین های داهوا می‌ باشند، و دوربین های داهوا قیمت مناسب تر و به صرفه تری نسب به خدماتی که ارائه می‌ دهند دارند.

کلام آخر

تا اینجا ما هر دو برند را از موارد مختلف مقایسه کردیم، می ‌توانیم بگویم هیچ کدام بر دیگری برتر نیست بلکه با توجه به نیاز ما و بودجه همچنین محل نصب باید مناسب ترین برند را انتخاب و خریداری کنیم.

در انتخاب نوع برند مشاورین ما همیشه پاسخگوی شما هستند و شما می ‌توانید با شماره تماس 09303739775  تماس بگیرید تا ما در انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته، شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *