تفاوت اصلی دوربین مداربسته آی پی (IP) و ای اچ دی (AHD)

دوربین مداربسته آی پی و ای اچ دی

انواع دوربین مداربسته به دو دسته دوربین های آنالوگ یا ای اچ دی (AHD) و دوربین های تحت شبکه یا آی پی (IP) دسته بندی می شوند. در این مقاله قصد داریم تفاوت این دو دوربین مداربسته را بیان کنیم.

دوربین مداربسته ای اچ دی تصاویر را از طریق کابل کواسیکال دریافت کرده و به دستگاه دی وی آر (DVR) انتقال می دهد اما در دوربین مداربسته آی پی دریافت تصاویر از طریق شبکه ی اینترنتی انجام می گیرد و در رایانه ای مرکزی به صورت دیجیتال بارگذاری می شود. و همچنین برای این کار نیاز به دستگاه ان وی آر (NVR) داریم.

رزولوشن تصویر دوربین مداربسته آی پی (IP) و ای اچ دی (AHD)​

دوربین مداربسته آی پی از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارد یعنی دوربین مداربسته آی پی تا کیفیت تصویری 30 مگاپیکسل تولید شده است.

اما در دوربین مداربسته ای اچ دی تا کیفیت 8 مگاپیکسل در بازار موجود است.

اما نکته قابل توجه این است که در پروژه های معمولی نیاز به دوربین هایی با کیفیت تصویری بیشتر از 4 مگاپیکسل نیاز نداریم و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

قابلیت POE در دوربین مداربسته آی پی (IP) و ای اچ دی (AHD)​​

قابلیت POE به فناوری گفته می شود که همزمان هم اطلاعات و هم برق مورد نیاز را به تجهیزات برساند.

دوربین مداربسته آی پی این قابلیت را دارند که بتوانند با استفاده از کابل CAT همزمان برق مورد نیاز و اطلاعات را منقل کند این در صورتی است که دوربین مداربسته ای اچ دی این قابلیت را ندارند.

انتقال تصویر به صورت بیسیم در دوربین مداربسته آی پی (IP) و ای اچ دی (AHD)​​​

در پروژه های نظارت تصویری که فواصل دوربین ها از دستگاه نظارت تصویر زیاد باشد می توان با استفاده از رادیو اطلاعات و تصاویر را منتقل و ارسال نمود.

در دوربین مداربسته آی پی به صورت تک به تک دسترسی راحت تر و آسان تری نسبت به سیستم انتقال رادیویی دارند.

هوش مصنوعی دوربین مداربسته آی پی (IP) و ای اچ دی (AHD)​​​​

دوربین مداربسته آی پی دارای دستگاه های مستقل با پردازنده های خود و منابع شبکه هستند که باعث می شود که بتوانند تجزیه و تحلیل های ویدیویی هوشمند را برای تشخیص تغییرات احتمالی تصاویر انجام دهند.
اما در دوربین مداربسته ای اچ دی قادر به انجام این کار نیست.

دستگاه های ظبط دوربین مداربسته آی پی IP و ای چی دی AHD

تمامی مدل های دوربین مداربسته آی پی و ای اچ دی برای ثبت تصاویر به دستگاه ظبط تصاویر نیاز دارند، دستگاه های DVR و NVR دو نوع از این دستگاه ها هستند که برای ظبط تصاویر به کار می روند.

DVR مخصوص دوربین مداربسته آنالوگ یا ای اچ دی است، اما دستگاه NVR یک دستگاه ظبط دیجیتال است و برای دوربین های آی پی مورد استفاده قرار می گیرد این دستگاه ها می توانند ارتباط شبکه ای را برای دریافت و ارسال تصاویر ایجاد کند.

محل نصب دوربین مداربسته آی پی (IP) و ای اچ دی (AHD)

دوربین مداربسته ای اچ دی با توجه به پیچیدگی کمتری که دارند پر کاربرد و اقتصادی هستند و برای ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی گزینه های مناسبی می تواند باشد.

همچنین دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به پیچیدگی بیشتری که دارند برای مصارف تخصصی تر و پروژه های بزرگ تر قابل استفاده هستند.

امنیت دوربین مداربسته آی پی (IP) و ای اچ دی (AHD)​​​​​

در دوربین مداربسته آی پی امکان هک سیستم وجود دارد اما این امکان و درصد آن بسیار کم است که ما می توانیم با استفاده از آموزش جلوگیری از هک دوربین مداربسته درصد این اتفاق را نزدیک به صفر برسانیم.

قیمت دوربین مداربسته آی پی (IP) و ای اچ دی (AHD)​​​​

دوربین مداربسته ای اچ دی به طور کلی پیچیدگی کمتری دارند و زیاد درگیر تکنولوژی روز نشده است.

به همین علت قیمت پایینی دارد ولی در عوض کیفیت پایین (رزولوشن پایین) را نیز دارا می باشد اما دوربین مداربسته آی پی به خاطر داشتن تکنولوژی روز و کیفیت تصویری بهتر گران تر هستند.

البته شما باید نسبت به نیاز خود دوربین مداربسته را انتخاب نمایید، که می توانید از مشاوره رایگان ایمن موج ثامن برای یک خرید مناسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *