آیا دوربین مداربسته بدون اینترنت کار میکند؟

دوربین‌های مداربسته به‌صورت‌ گوناگون نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجود اینترنت برای کارکرد برخی از آن‌ها ضروری است و نقش مهمی در آپدیت کردن اطلاعات و کنترل از راه دور آن‌ها دارد. این دوربین‌ها به اینترنت پرسرعت وای ‌فای یا LTE  متصل می‌شوند و امکان دسترسی به اطلاعات آن‌ها از هر جایی وجود خواهد داشت؛ اما این سوال همیشه وجود دارد که آیا دوربین مداربسته بدون اینترنت کار میکند؟ پاسخ خیر است، انواع مختلفی از دوربین مداربسته وجود دارد که بدون نیاز به اینترنت کار میکنند، برای کسب اطلعات بیشتر با ما همراه باشید.

شیوه فعالیت دوربین مداربسته بدون اینترنت

در گذشته برای عملکرد همه ی انواع دوربین‌ مداربسته به اینترنت وای فای نیاز بود. این موضوع در صورت ضعیف بودن و پهنای باند کم وای فای، کیفیت و سرعت نمایش تصاویر را بسیار کُند و خسته‌کننده می‌کرد و بعضا مصرف اینترنت دوربین مداربسته زیاد بود. خوشبختانه امروزه دوربین‌هایی وجود دارند که بدون نیاز به وای فای و اینترنت سیمکارت می‌توانند به‌خوبی کار کنند. این دوربین‌ها برای ثبت تصاویر از دستگاه‌هایی مانند ضبط‌کننده ویدیوئي (DVR) استفاده می‌کنند. دوربین‌های بدون اینترنت به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به سه نوع متداول آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

لیست انواع دوربین مداربسته بدون نیاز به اینترنت

این دوربین‌ها معمولاً با ضمائم خاصی نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این وسایل جانبی حکم تقویت‌کننده یا کمک‌کننده به این دوربین‌ها را دارند. مهم‌ترین دوربین‌های مداربسته بدون اینترنت عبارتند از:

انواع دوربین مداربسته مدل های مختلف دوربین مداربسته
  1. دوربین آنالوگ
    این دوربین‌ها یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین دوربین‌ها برای نصب بدون نیاز به اینترنت در محیط‌های خارجی و داخلی هستند. برای نصب دوربین‌های آنالوگ کافیست دستگاه DVR یا همان ضبط‌کننده فیلم دیجیتال را با کابل‌های زرد رنگ کواکسیالبه دوربین آنالوگ متصل نمایید. این کابل‌ها از یک سر به دستگاه DVR و از سر دیگر به دوربین‌های مداربسته متصل می‌شوند. در فاصله بین دستگاه DVR و سیستم کامپیوتری نیز می‌بایست از یک Router برای هدایت داده‌ها به کامپیوتر استفاده کنید. ضرورتی برای دسترسی به اینترنت برای روتور وجود ندارد؛ اما می‌توان برای تقویت آن از کابل اینترنت شبکه خانگی استفاده کرد.
  2. دوربین مدار بسته IP: 
    منبع تغذیه‌ این دوربین‌ها دستگاهی به‌ نام انژکتور poE است که در فاصله بین سیستم کامپیوتر یا لپ ‌تاپ و دوربین IP شما قرار می‌گیرد. این ابزار با اتصال به کابل، دو کار را به‌طور همزمان انجام می‌دهد. یکی از این کارها انتقال توان الکتریکی به کابل شبکه (UTP) بوده که برای تغذیه دوربین ضرورت دارد. دیگر عمل Injector poE انتقال داده‌های تصاویر از طریق کابل شبکه به سیستم کامپیوتری است.

  3. دوربین HD-over-coax:
    کیفیت این دوربین‌ها مشابه دوربین‌های آنالوگ بوده؛ اما رزولوشن آن‌ها ارتقا یافته است. همچنین این دوربین‌ها از کیفیت تصاویر HD پشتیبانی می‌کنند.

مزایای استفاده از دوربین ‌های مداربسته بدون اینترنت

استفاده از دوربین‌ مداربسته بدون اینترنت مزایایی دارد که به‌ آن‌ها می‌پردازیم:

  • مهم‌ترین مزیت استفاده از این دوربین‌ها را می‌توان جلوگیری از حمله‌ هکرها دانست. ممکن است برخی از افراد به ‌دلایل منفی مختلفی مایل باشند تا دستگاه دوربین مداربسته شما را هک کنند. استفاده از دوربین‌های بدون اینترنت باعث محافظت دستگاه شما در برابر ویروس، هکرها و باگ‌های اینترنتی می‌شود.
  • شما می‌توانید به‌ کمک ریموت کنترل، از فاصله‌های نسبتاً نزدیک همه‌ هشدارها و پخش زنده تصاویر دریافتی را مشاهده کنید.
  • عدم نیاز به اتصال به اینترنت و مصرف پهنای باند زیاد برای این‌کار: این موضوع به میزان زیادی باعث صرفه‌جویی در هزینه خرید اینترنت شما می‌شود.
  • مطمعناً شما هم هنگام وصل شدن به اینترنت، قطع شدن‌های ناگهانی آن را تجربه کرده‌اید. دوربین‌هایی که با اینترنت کار می‌کنند، با قطع شدن منبع اینترنت تصاویر دریافتی آ‌ن‌ها نیز قطع می‌شوند.
  • امکان مشاهده فیلم‌ها به‌صورت آنلاین و ۲۴ ساعته از طریق سیستم متصل به این دوربین وجود دارد.
  • دوربین‌های مداربسته سیمکارتی قابلیت استفاده در هر جایی را دارند. این سیستم‌ها به‌جای اینترنت وای فای از اینترنت سیمکارت استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که شما در هر لحظه و هر جا که باشید، می‌توانید تصاویر ضبط شده در آن‌ها را مشاهده کنید.

معایب استفاده از دوربین‌ های مداربسته بدون اینترنت

در کنار مزایای این دوربین‌ها، معایبی نیز وجود دارند که ممکن است برای برخی از افراد مهم و برای برخی دیگر بی‌اهمیت باشند. معایب دوربین‌های مداربسته بدون اینترنت عبارتند از:

  • ممکن است این دوربین‌ها پس از مدتی نیاز به آپدیت یا اتصال به شبکه‌های اینترنتی داشته باشند.
  • این دوربین‌ها به‌دلیل WDR بالا، قیمت بالاتری دارند و برای استفاده پلیس و... به‌کار می‌روند.
  • به‌ دلیل استفاده از حافظه داخلی DVR و وسایل جانبی مانند انژکتور و Router، ممکن است فضایی که این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های معمولی اشغال می‌کنند،‌ بالاتر باشد. این موضوع برای کسانی که دارای محدودیت فضا هستند یا مایلند که دوربین‌ مداربسته آن‌ها کمتر در معرض دید قرار داشته باشد، اهمیت دارد.

1 دیدگاه در “3 نوع دوربین مداربسته که بدون اینترنت کار میکنند! + چگونه؟؟؟

  1. رضایی گفت:

    آیا دوربین مداربسته بدون اینترنت کار میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *