تکنولوژی ColorVu هایک ویژن

تکنولوژی colorvu یکی از فناوری‌های جدید است که در سال‌های اخیر توسط برند هایک ویژن معرفی گردید. این فناوری با تصویربرداری رنگی می‌تواند ویدئوها را در محیط‌هایی که هیچ نوری ندارند، به وضوح نشان دهد. همان‌طور که می‌دانید دوربین‌های معمولی دارای لنزی با دیافراگم پایین هستند؛ از این‌رو نمی‌توانند در محیطی با نور کم، تصاویری رنگی و باکیفیتی را ارائه دهند. دوربین مداربسته هایک ویژن با کمک تکنولوژی colorvu در دوربین‌های مداربسته توانسته این مشکل را برطرف سازد. در واقع کالرویو قادر است تصاویری با وضوحی باورنکردنی را حتی در تاریکی مطلق به ثبت برساند. همچنین، این دوربین از قابلیت ردیابی برخوردار بوده و قادر است هدف را شناسایی کرده و خصوصیات آن را ثبت کند.

دوربین مداربسته با تکنولوژی colorvu

یکی از مشکلات رایج دوربین‌های مداربسته‌، بی‌کیفیت بودن تصاویر ثبت شده توسط آنها در تاریکی است. در واقع با تاریک شدن هوا، دوربین نیز تصاویر بی‌کیفیتی را ضبط می‌کند. کم بودن نور فضا باعث ثبت تصاویری تاریک، سیاه و سفید و نامشخص شده و این موضوع در برخی از مواقع می‌تواند دردساز باشد. تکنولوژی colorvu با طراحی مدرن و سیستم تجزیه‌ و تحلیل پیشرفته خود توانسته این مشکل را برطرف سازد. این فناوری بر اساس یک IRIS بزرگ و سنسورهای قوی نور توانسته نسلی جدید و پیشرفته از دوربین‌های مداربسته دید در شب رنگی باشد.

تکنولوژی colorvu هایک ویژن تصاویر را به‌صورت رنگی با فرمت RGB ذخیره می‌کند. این راهکار سبب شده تا دوربین‌های مجهز به کالرویو، همانند چشم انسان، تمامی جزئیات را در تاریکی شب و در محیطی با نور کم مشاهده کرده و تصاویری با‌کیفیت بسیار بالا را ثبت نمایند. هوش مصنوعی توانسته این دوربین را تبدیل به رباتی مشابه چشمان انسان کند. تصاویری که از دوربین کالرویو به ثبت می‌رسند از دید انسان کاملاً باورپذیر هستند.

تصویربرداری رنگی تکنولوژی colorvu هایک ویژن

تکنولوژی colorvu دارای لنزهایی با دیافراگم فوق‌العاده است که تصاویر ویدیویی را به‌صورت زنده و با کیفیتی باورنکردنی از کل فضا ارائه می‌دهند. این دوربین قادر است تا تصاویر رنگی را با وضوح 1080P ثبت کند. دریچه بزرگ لنزهای کالرویو که دارای اندازه‌ای تا ۱٫۰ Fهستند، قابلیت هدایت نور بیشتر به لنز را دارند که نتیجه آن وضوح بالا است. چیپ ست‌های پیشرفته و هوش مصنوعی (AI) در این سیستم می‌توانند حیوانات، اشیا، وسایل نقلیه و سایر اجزای محیط را تشخیص دهند. کارکنان امنیتی با نصب دوربین مداربسته کالرویو در محیط کاری، قادر هستند که تصاویر باکیفیت و واضحی را از ساعات شبانه مشاهده نمایند. این توانایی قدرتمند دوربین، ناشی از استفاده از سخت ‌افزاری قدرتمند با پردازش پیشرفته تصاویر است.

مقایسه نمونه تصویر دوربین مداربسته با تکنولوژی colorvu با دوربین مداربسته بدون تکنولوژی colorvu

ویژگی ‌های تکنولوژی colorvu در دوربین‌ های مداربسته

دوربین‌های مداربسته کالرویو با جمع‌آوری نور محیط، تصاویری با کیفیت بی‌نظیر را به ثبت می‌رسانند. در فناوری این دوربین‌ها، سنسورهای نوری و لنزهای ضد تابش وجود دارند که دوربین را قادر به ثبت تصاویری شفاف و روشن از فضایی در تاریکی مطلق می‌سازند. دوربین colorvu قابلیت ردیابی سوژه را نیز دارد. این بدان معناست که لنز دوربین، سوژه مورد نظر را مورد هدف قرار داده و آن را شناسایی می‌کند و تصاویری از لحظات سپری شده هدف را به ثبت می‌رساند. با این ویژگی می‌توانید تمامی جزئیات و خصوصیات هدف را مشاهده نمایید. از سایر ویژگی‌های مهم تکنولوژی colorvu می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تکنولوژی colorvu قابلیت انتقال تصاویر را به‌صورت آنلاین دارد.
  • از قابلیت زوم بدون افت تصویر برخوردار است.
  • این دوربین به‌صورت شبانه‌روزی و در تمامی ساعات روز یا شب فعال است.
  • شیشه دوربین کالرویو دارای روکشی از پوشش ضدانعکاسی است. این پوشش باعث به حداقل رسیدن ضریب شکست نور می‌شود.
  • شیشه دوربین با قابلیت جذب نور محیط از هدر رفتن نور جلوگیری کرده و نور و روشنایی کافی را برای ثبت تصاویری باکیفیت، به چیپ تصویر می‌رساند.
دوربین مداربسته با تکنولوژی colorvu

سوالات متداول

  • کدام دوربین‌ها از قابلیت تکنولوژی colorvu برخوردار هستند؟

تنها دوربین‌هایی که تحت شرکت هایک ویژن به تولید می‌رسند، قابلیت کالرویو را دارند.

  • از دوربین‌های colorvu بیشتر در کدام محیط‌ها و مکان‌ها استفاده می‌شود؟

مکان‌هایی که نیاز به کنترل شبانه‌روزی و امنیت بالاتری دارند، بهتر است که از این تکنولوژی مدرن بهره‌مند باشند. از این دوربین می‌توانید برای ساختمان‌های مسکونی، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، محیط اداری یا کارخانه‌ها و… استفاده کنید.

  • چه لنزی برای دوربین کالرویو استفاده شده است؟

در دوربین کالرویو، لنز F1.0 با دیافراگمی فوق‌العاده، استفاده شده است.

  • ویژگی دوربین colorvu هایک ویژن چیست؟

این دوربین‌ها قابلیت ثبت تصاویر زنده در نور کم را دارند و حتی می‌توانند تصاویر را تا 0005/0 لوکس به ثبت برسانند. تکنولوژی colorvu، از قابلیت زوم روی تصاویر بدون افت کیفیت نیز برخوردار است.

سخن پایانی

دوربین‌های مداربسته با تکنولوژی colorvu، به‌صورت چشم انسان شبیه‌سازی شده‌اند و توسط هوش مصنوعی (AI) و چیپ ست‌های پیشرفته تصاویر با کیفیت رنگی بالا به ثبت می‌رساند. این هوش مصنوعی قابلیت ثبت تصاویر ویدیویی باکیفیت در محیطی با نور کم و حتی تاریکی مطلق را دارد. هایک ویژن از لنزهای پیشرفته‌ای برخوردار است که از ویژگی‌های این لنزها می‌توان به قابلیت زوم بالا و حساسیت زیاد اشاره کرد. برخلاف لنز معمولی، لنزهای دوربین‌های مداربسته کالرویو، دیافراگم بی‌نظیری دارند که قادر است تصاویر ویدیویی رنگی را باکیفیتی باورنکردنی ثبت نماید.

1 دیدگاه در “معرفی و بررسی تکنولوژی ColorVu هایک ویژن

  1. ناظمیان پور گفت:

    چه تکنولوژی خوبیه این کالر ویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *