تفاوت تکنولوژی وارم لایت و استارلایت (3 تفاوت مهم که نمی دانید)

در دوربین مداربسته ما دو تکنولوژی داریم به اسم های تکنولوژی استارلایت و تکنولوژی وارم لایت، که هر دو این تکنولوژی ها وظیفه دید در شب دوربین مداربسته را بر عهده دارند. اما فرق این دو تکنولوژی چیست؟ کدام تکنولوژی بهتر است؟ در ادامه تمام سوالات شما را پاسخ خواهیم داد.

دوربین های استارلایت قادر هستند که با کمک سنسور های ویژه و مخصوصی که دارند، در محیط های کم نور تصاویر را به خوبی نمایش دهند. شاید الان فکر کنید که این تکنولوژی همان تکنولوژی دید در شب دوربین مداربسته است. اما این طور نیست. زیرا در تکنولوژی دید در شب ساده، دوربین ها با کمک نور های مادون قرمز تصاویر را به صورت سیاه و سفید نمایش می دهند؛ اما در تکنولوژی استارلایت تصاویر به صورت رنگی می باشد

دوربین هایی که دارای تکنولوژی استارلایت هستند در واقع دارای حسگر و سنسور هایی در اطراف لنز هستند که با کمک این حسگرها، نور مناسب توسط دوربین مداربسته دریافت می شود و سپس نور و رنگ محیط تقویت و تنظیم می شود.

حسگر های دوربین های استارلایت از دوربین های معمولی بزرگ تر هستند و همچنین دیافراگم های این نوع دوربین ها نیز باز تر می باشند، که در نتیجه باعث دریافت و تقویت نور محیط می شود.

ما در مقاله ای جداگونه درباره تکنولوژی استارلایت به صورت جامع صحبت کرده ایم، جهت خواندن کلیک کنید: دوربین مداربسته استارلایت

تکنولوژی استارلایت

تکنولوژی وارم لایت

دوربین مداربسته ای که دارای تکنولوژی وارم لایت می باشد همانند یک لامپ که محیط را روشن می کند عمل می کند.

به زبانی دیگر اگر شما در یک تاریکی مطلق باشید، تصاویر دوربین مداربسته شما نیز به صورت کامل سیاه خواهد بود. (در صورتی که دوربین مداربسته دارای تکنولوژی دید در شب نباشد)

حالا یک چراغ روشن می کنیم تصاویر دوربین مداربسته به چه گونه است؟

دوربین مداربسته وارم‌لایت این قابلیت را دارند که در محیطی که نور کم می باشد به صورت خودکار چراغ قوه خورد را روشن می کند تا محیط روشن شود و تصاویر دوربین مداربسته کاملا واضح و رنگی باشد.

نام دیگر تکنولوژی وارم لایت فول کار است، که به معنای تصاویر تمام رنگی می باشد.

ما در مقاله ای جداگونه درباره تکنولوژی وارم لاین به صورت جامع صحبت کرده ایم، جهت خواندن کلیک کنید: دوربین مداربسته وارم لایت

مشکل دوربین مداربسته وارم لایت

درواقع همان فاکتوری که باعث به وجود امدن دوربین مداربسته وارم لایت شده است، به عنوان مشکل اصلی این دوربین ها نیز شناخته می شود.

دوربین های وارم لایت با استفاده از نور مرئی محیط  را روشن می کنند و در نتجیه تصاویر رنگی و با وضوح بالا هستند. ممکن است روشن بودن یک نور در یک محیط تاریک باعث جلب توجه کند و به همین علت امکان تخریب و شکستن دوربین های وارم لایت توسط افراد خرابکار وجود دارد.

به همین علت است که دوربین هایی که دارای تکنولوژی وارم لایت هستند نتوانسته اند از محبوبیت زیادی برخور دار شوند.

تفاوت تکنولوژی وارم لایت و استارلایت

همانطور که تا الان متوجه شده اید دو تکنولوژی وارم لایت و استارلایت دارای یک سری تفاوت های کوچک هستند.

اما به صورت کلی باید گفت از دوربین های وارم لایت در محیط های استفاده می شود که هیچ نوری وجود ندارد و تاریک مطلق است، اما دوربین های استار لایت را در محیط هایی که نور کمی دارند استفاده می کنند.

دیگر تفاوت های این دو تکنولوژی:

  • قیمت

تکنولوژی وارم لایت به علت جدید تر بودن و بروز بودن و همچنین به علت نور پردازی موجود در دوربین مداربسته، این تکنولوژی گران تر می باشد.

  • طول عمر

دوربین هایی که دارای تکنولوژی وارم لایت هستند طول عمر کمتری دارند و علت آن نیز استفاده از برق و انرژی بیشتر دوربین مداربسته می باشد.

سوالات متداول تفاوت تکنولوژی وارم لایت و استارلایت

تفاوت تکنولوژی وارم لایت و استارلایت چیست؟

به صورت کلی دوربین وارم لایت قادر است تا در تاریکی مطلق تصاویر را به صورت رنگی ذخیره کند. اما دوربین استارلایت قادر به انجام این کار نیست و در نور کم تصاویر را به صورت رنگی ذخیره می کند.

دوربین مداربسته وارم لایت چیست؟

دوربین مداربسته وارم لایت قادر است تا در تاریکی مطلق تصاویر را به صورت رنگی ذخیره کند، اسم دیگر دوربین وارم لایت، دوربین مداربسته دید در شب رنگی است.

دوربین مداربسته استارلایت چیست؟

دوربین مداربسته استارلایت قادر است تا به هنگامی که نور در محیط بسیار کم می باشد، تصاویر دوربین مداربسته را به صورت رنگی ذخیره می کند.

دوربین مداربسته وارم لایت بهتر است یا استارلایت؟

هرکدام از این دوربین ها دارای مزایا و معایب مختلف هستند و هیچکدام از دیگری برتری ندارد، بلکه باید نسبت به نیاز خود، محصل نصب و بودجه دوربین مناسب خود را انتخاب کنید. اما به صورت کلی دوربین های وارم لایت قادر هستند تا در تاریکی مطلق نیز تصاویر را به صورت رنگی ذخیره کند که دوربین استارلایت قادر به انجام این کار نیست؟

قیمت دوربین مداربسته وارم لایت بیشتر است یا استارلایت؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که قیمت دوربین مداربسته کاملا بستگی به مدل، برند، کیفیت تصویر و... دارد، اما به صورت کلی می توان گفت قیمت دوربین مداربسته وارم لایت بیشتر از استارلایت است.

7 دیدگاه در “تفاوت تکنولوژی وارم لایت و استارلایت (3 تفاوت مهم که نمی دانید)

  1. نوید گفت:

    توی بخش مشکل دوربین مداربسته وارم لایت گفته اید که “ممکن است روشن بودن یک نور در یک محیط تاریک باعث جلب توجه کند و به همین علت امکان تخریب و شکستن دوربین های وارم لایت توسط افراد خرابکار وجود دارد.”
    میخواستم بدونم اگه دوربین رو در ارتفاع بالا نصب کنیم چی؟ بازم این مشکل به وجود میاد؟

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      با سلام و احترام. ببینید با این کار ممکنه درصد خرابکاری رو بیارید پایین تر، اما باز هم امکان پرتاب شیء های مختلف به دوربین مداربسته وارم لایت هست

    2. Cctv8 گفت:

      سلام وقتی که دوربین ها هم پوشانی داشته باشند تقریبا ۹۰درصد این مشکل به وجود نمیاد اکثرا دوربین ها از پشت بهشون حمله میشه که تصویرشان گرفته نشه

  2. هادی گفت:

    سلام در رابطه با طول عمر دوربین مداربسته وارم لایت که گفته بودید: “دوربین هایی که دارای تکنولوژی وارم لایت هستند طول عمر کمتری دارند و علت آن نیز استفاده از برق و انرژی بیشتر دوربین مداربسته می باشد.” راحی برای برطرف سازی این مشکل هست؟

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      با سلام و احترام. این دوربین ها اکثرا دارای این قابلیت هستند که در صورت نیاز و به صورت خودکار نور خود را روشن می کنند، و به همین دلیل احتمال خرابی پایین میاد.

  3. محمود گفت:

    میشه به صورت کلی بگید تکنولوژی وارم لایت بهتره یا تکنولوژی استارلایت؟

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      با سلام و احترام. کاملا بستگی به پروژه شما داره، اما به صورت کلی باید بگیم که دوربین های وارم لایت دارای تکنولوژی جدید تری هستند و به همین دلیل قیمت بالاتری هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *