دوربین مداربسته شارژی چیست؟ صفر تا صد دوربین شارژی {عملکرد + قیمت}

دوربین های مداربسته نیاز به یک کابل برق، برای تامین برق خود دارند، و برخی از افراد به دلیل هزینه نصب بالا و کابل کشی از آن ها استفاده نمی کنند. به همین منظور امروز می خواهیم در این مقاله دوربین مداربسته شارژی را به شما معرفی کنیم، زیرا این نوع دوربین ها دیگر نیازی به کابل برق ندارند.

دوربین شارژی

همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع دوربین ها نیازی به کابل برق ندارند و برق مورد نیاز خود را از طریق باتری های قابل شارژ تامین می کنند و یا به عبارتی دیگر دوربین شارژی نوعی دوربین مداربسته بی سیم است.

انواع دوربین مداربسته شارژی

دوربین های مداربسته شارژی بر اساس نحوه شارژ شدن به دو دسته تقسیم می شوند، که آن ها را در ادامه توضیح داده ایم.

دوربین شارژی: پک باتری

در این مدل شما چندین پک باتری قابل شارژ همراه خود دارید، که باید آن ها را هر چند وقت یک بار عوض کنید و پک باتری استفاده شده را دوباره شارژ کنید.

دوربین شارژی: شارژ مستقیم

در این مدل، دوربین دقیقا مانند تلفن همراه شما عمل می کند، و هنگامی که شارژ باتری آنها کم می شود باید آن را شارژ کنید. اگر برایتان دشوار است که همیشه حواستان به شارژ دوربین مداربسته باشد می توانید از دوربین مداربسته خورشیدی نیز استفاده کنید، که برق مورد نیاز خود را از خورشید می گیرد.

طول عمر باتری دوربین مداربسته شارژی

طول عمر هر باتری فرق می کند، و این که از چه مارکی استفاده می کنید اهمیت بسیاری دارد، به عنوان مثال دوربین مداربسته داهوا یا دوربین مداربسته هایک ویژن هر کدام طول عمر باتری متفاوتی دارند، اما به صورت کلی طول عمر باتری بین 2 تا 6 ماه است؛ با توجه به میزان استفاده شما این عدد به صورت دقیق تامین می شود، برای مثال اگر بخواهید از دوربین به صورت مداوم استفاده کنید باتری های آن را باید هر 2 یا 3 ماه عوض کنید.

طول عمر باتری دوربین شارژی

قابلیت های دوربین مداربسته شارژی

از قابلیت های دیگر دوربین مداربسته شارژی می توان به دید در شب و تشخیص حرکت آن اشاره کرد.

دید درشب باعث می شود دوربین مداربسته شارژی در شب تصویر بهتری ارائه دهد؛ همچنین قابلیت تشخیص حرکت به شما در بهینه سازی فضای ذخیره سازی دوربین مداربسته کمک می کند، زیرا تا حرکتی جلوی دوربین انجام نشود، تصویری ضبط نمی شود. همچنین برخی از دوربین های شارژی دارای قابلیت دید در شب رنگی هستند که به آنها دوربین مداربسته دید در شب رنگی نیز می گویند.

مشکلات دوربین مداربسته شارژی

  • اگر در شهر هایی با آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم زندگی می کنید، بهتر است در انتخاب دوربین مداربسته شارژی برای فضای بیرون دقت کنید زیرا هوای خیلی سرد یا هوای خیلی گرم باعث کاهش طول عمر باتری می شود.
  • زمانی که باتری دوربین 100 درصد شارژ شد آن را به سرعت از برق خارج کنید، زیرا با خارج نکردن باتری از برق باعث داغ شدن باتری می شود، و همین امر موجب کاهش طول عمر باتری می شود.
  • از خیس شدن باتری دوربین مداربسته جلوگیری کنید، اگر قصد دارید آن را در فضای بیرون نصب کنید، حتما سرپوشی برایش درست کنید، تا در روز های بارانی سال باتری خیس نشود.

محل نصب دوربین مداربسته شارژی

شکل و ظاهر این دوربین ها دقیقا مانند باقی دوربین ها است، و به همین علت دوربین را در هر نقطه ای که بخواهید می توانید نصب کنید فقط به این نکته توجه کنید که اگر دوربین را در ارتفاع زیاد نصب کنید امکانش است که هنگام تعویض باتری ها به مشکل بخورید.


این مدل از دوربین ها خیلی مناسب برای فضای بیرون نیستند، و  برای فضاهای بسته و داخلی طراحی شده اند، همانند دوربین مداربسته دام و البته مدل هایی از این دوربین ها وجود دارد، که مناسب فضای بیرون باشند همانند دوربین مداربسته بولت و در صورت نیاز می توانید از آن استفاده کنید.

دوربین مداربسته شارژی مناسب کجاست؟

این نوع دوربین ها اکثرا برای مناطقی که برق ندارند یا دسترسی به دوربین مداربسته سخت است؛ اما با این حال نظارت و وجود دوربین مداربسته در آن اهمیت بالایی داشته باشد مناسب است.

همچنین باید گفت در برخی از مواقع نیز از دوربین شارژی به عنوان پشتیبان از دوربین های اصلی در هنگام قطعی برق و یا برخی مشکلات استفاده می شود.

ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته شارژی

در اکثر مواقع در این مدل از دوربین ها ذخیره سازی در دستگاه ضبط صورت نمی گیرد، بلکه با استفاده از کارت میکرو SD به عنوان ذخیره سازی تصاویر استفاده می شود.


همچنان این مدل دوربین ها دارای وای فای نیز هستند، که می توانید با استفاده از آن تصاویر را به گوشی موبایل خود ارسال کنید، تا تصاویر را از روی گوشی خود ببینید.

قیمت دوربین مداربسته شارژی

قیمت دوربین مداربسته شارژی هزینه بیشتری نسبت به دوربین های معمولی دارد، شما با خرید این نوع دوربین ها دیگر به کابل برای انتقال اطلاعات و یا کابل برق نیاز نخواهید داشت. همچنین دیگر مشکلی برای نصب و کابل کشی نخواهید داشت، و به همین علت قیمت دوربین مداربسته شارژی تقریبا دو برابر دوربین های معمولی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *