دوربین مداربسته میکروفون دار

به طور کلی سیستم های حفاظتی دوربین مداربسته تنها قابلیت ضبط تصویر را دارند، و تنها چند مدل دوربین در ایران وجود دارد که قابلیت ضبط صدا را به صورت پیش فرض نیز دارند، که به آنها دوربین مداربسته میکروفون دار می گویند.
البته این نکته را فراموش نکنید که شما نمی توانید این مدل از دوربین مداربسته را به راحتی خریداری کنید و از آن استفاده کنید، بلکه قبل آن باید مجوز های لازم برای نصب دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا و یا میکروفون دار را بگیرید.

زیرا نصب سیستم ضبط صدا بدون اطلاع رسانی آن به افراد درون آن ساختمان یا شرکت غیر قانونی می باشد و دارای مجازات است.

میکروفون دوربین مداربسته

نصب میکروفون در انواع دوربین مداربسته، مختلف است؛ برای مثال برای نصب میکروفون در دوربین مداربسته آنالوگ، میکروفون مستقیما به دستگاه ضبط DVR وصل می شود، و یک سیگنال آنالوگ بین میکروفون و دستگاه DVR منتقل می شود.
در دوربین مداربسته تحت شبکه برعکس دوربین های آنالوگ می باشد، یعنی میکروفون به دوربین مداربسته وصل می شود اما باز هم ضبط صدا توسط دستگاه NVR انجام می شود.

محدودیت تعداد میکروفون قابل اتصال به دستگاه، بستگی به تعداد ورودی های صدا بر روی دستگاه دارد؛ و این نکته برای هر دو نوع دوربین آنالوگ و دوربین تحت شبکه می باشد.

انواع دوربین های مداربسته میکروفون دار

دوربین های مداربسته میکروفون دار در سه دسته تقسیم می شوند، که هر کدام را نام برده و توضیح داده ایم.

بر اساس شکل ظاهری و کارایی دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دام، دوربین مداربسته دید در شب رنگی، دوربین مداربسته مینیاتوری و دوربین مداربسته اسپید دام در این گروه از دوربین های مداربسته میکروفون دار قرار می گیرند.

بر اساس نوع سیگنال دوربین 

دوربین های آنالوگ، تحت شبکه در این گروه از دوربین های مداربسته قرار می گیرند.

بر اساس قاب و پوشش

 در این گروه دوربین های ضد آب، دوربین های مخفی و… قرار می گیرند.

انواع میکروفون ها براساس نوع قاب و بدنه

انواعی گوناگونی از میکروفون ها در دوربین مداربسته وجود دارد که از لحاظ قاب و بدنه به موارد زیر تقسیم می شوند:

میکروفون باکس

 نوعی میکروفون که به شکل مستطیل می باشد و همچنین دارای یک پیچ برای تنظیم صدا بر روی خود دارد.

میکروفون باکس

میکروفون سوزنی

 یک میکروفون کوچک که به میکروفون مخفی نیز معروف است، زیرا به علت کوچک بودن آن به راحتی می توان آن را پنهان کرد.

میکروفون سوزنی

میکروفون گلفی

همانطور که از اسم آن پیداست یک میکروفون بسیار شبیه به توپ گلف می باشد، از سری ویژگی های این میکروفون می توان به کم حجم و سبک بودن آن اشاره کرد.

میکروفون گلفی

نحوه دسترسی به صداهای ضبط شده

برای دسترسی و شنیدن به صداهای ضبط شده بهترین راه استفاده از کابل HDMI، مانیتور و اسپیکر می باشد. اگر امکان انجام این راه را ندارید می توانید از یک تبدیل AV به فیش مادگی 9 میلیمتری هندزفری استفاده کنید.

قابلیت تنظیم صدا

برای تنظیم کردن صدای ضبط شده می توانید از میکروفون ولوم دار استفاده کنید، این نوع میکروفون ها دارای قابلیت تنظیم صدای ضبط شده هستند، که این قابلیت با استفاده از پیچ بر روی ساختار آنها قرار گرفته است صورت می گیرد.

نصب میکروفون در چه سیستم هایی ممکن است؟

در جواب به این سوال باید گفت تقریبا بر روی تمامی سیستم های حفاظتی امکان نصب میکروفون روی دوربین مداربسته و یا دستگاه های ضبط وجود دارد. اما چند مدل از دوربین ها وجود دارند که به صورت پیش فرض دارای میکروفون داخلی هستند، اگر از این نوع دوربین ها استفاده می کنید دیگر نیازی به تجهیزات زیادی ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *