استاندارد IK10 در دوربین مداربسته چیست؟

استاندارد IK10 برای اندازه گیری میزان ایستادگی و مقاومت دوربین مداربسته و دیگر تجهیزات الکترونیکی، از دو استاندارد جهانی استفاده می شود، یکی از آنها استاندارد IP است که میزان ایستادگی و میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر نفوذ آب گرد و غبار را مشخص می کند و دومین استاندارد IK10 است که میزان ایستادگی دوربین مداربسته در برابر ضربه های فیزیکی را مشخص می کند.

تعریف ساده تر برای استاندارد IK10  یا وندال پروف می‌ توانیم بگوییم نوعی مقاومت در برابر ضربه است که شدت این ضربه طبق استاندارد های جهانی معادل ضربه یک جسم 5 کیلوگرمی که از فاصله حدود 40 سانتی متری به بدنه دوربین مداربسته وارد می‌ شود.

استاندارد IK10

وقتی دوربین مداربسته در برابر ضربه ایستادگی لازم را نداشته باشد و آسیب ببیند امکان از بین رفتن اطلاعات تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته وجود دارد در نتیجه، ایستادگی بالای دوربین مداربسته از نظر فیزیکی به نوعی، ضامن حفاظت از اطلاعات ضبط شده توسط دوربین مداربسته است.

محل نصب مناسب IK10

برای نصب دوربین مداربسته در فضای باز بهتر است تا دوربین مداربسته ایستادگی در برابر ضربه، رطوبت، گرد، غبار و ضد آب باشد تا در محیط بیرون که در معرض گرد و خاک برف و باران هست دچار مشکل نشود و به بهترین نحو کارکرد خود را انجام دهد.

همچنین دوربین های با استاندارد بولت پروف وجود دارد که مقاوم در برابر شلیک گلوله است.

توجه کنید که این استاندارد ها بستگی به این دارد که شما در چه مکانی می ‌خواهید دوربین مداربسته خود را نصب کنید، اگر در سالن ها و راهرو و فضاهای داخلی قصد نصب دوربین مداربسته دارید، استاندارد IK10 می تواند برای شما کارآمد و کافی باشد.

معنی IK10 چیست؟

دارا بودن کد استاندارد IK10 به منظور داشتن ایستادگی است و عدد بعد از آن به معنای میزان ایستادگی دوربین مداربسته در برابر ضربه است.

بر روی اغلب دوربین ها استاندارد IK10 درج شده که به معنای ایستادگی در برابر جسم سخت 5 کیلوگرمی است که از فاصله 40 سانتی متری وارد می شود.

دوربین های دارای این استاندارد، اصطلاحا «وندال پروف» خوانده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *