نقشه حرارتی heat map دوربین مداربسته

نقشه حرارتی heatmap در فروشگاه با استفاده از دوربین مداربسته

نقشه حرارتی دوربین مداربسته در واقع یک تکنولوژی موجود در دوربین های تحت شبکه می باشد که با استفاده از آن می توانید نحوه عملکرد کاربران را مورد برسی قرار دهید. شما می توانید با استفاده از این دوربین ها اطلاعات مهمی همانند نقاط پر رفت و آمد یک مکان را در اختیار خود قرار دهید.

نحوه عملکرد نقشه حرارتی دوربین مداربسته بسیار ساده می باشد. در ابتدا دوربین مسیر حرکت مردم را در طول زمان تحت پوشش خود قرار می دهد، و سپس با استفاده از الگوریتم های از قبل تعریف شده در این تکنولوژی اطلاعات به دست آماده را پردازش می کند و در مرحله آخر یک نمودار به کاربر نمایش می دهد که دارای طیف های رنگی مختلف مانند قرمز، آبی، زرد، سبز و… می باشد.

 

این رنگ ها با توجه به پارامتر هایی که از قبل تعریف شده است معنا پیدا می کند، برای مثال رنگ قرمز به معنای بالاترین محل رفت و آمد و تردد مردم می باشد. و بالعکس رنگ آبی به معنای کمترین رفت آمد و تردد در آن محل می باشد.

 

علاوه بر نمایش آمار به دست آماده به صورت نقشه، شما می توانید از نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه نیز استفاده کنید. در نتیجه شما می توانید متوجه شوید که در چه تاریخ و در چه زمانی رفت و آمد و تردد مردم در مکان خود بیشتر بوده است.

کاربرد نقشه حرارتی در فروشگاه

شما با استفاده از دوربین مداربسته heatmap می توانید رفتار و عملکرد کارکنان خود را مود برسی قرار دهید، و به شما این قابلیت را می دهد که در چه تاریخ و زمانی در کدام قسمت از فروشگاه تردد بیشتری داشته اند.

با نصب دوربین مداربسته heatmap می توانید شلوغ ترین مکان یک فروشگاه را تشخیص دهید. و این اطلاعات به شما نشان می دهد که مردم در هنگام وارد شدن به فروشگاه شما به کدام بخش علاقه بیشتری دارند و تردد آن ها در کدام بخش بیشتر است. در نتیجه می توانید کالای خاصی را که دارید در آن مکان قرار دهید و یا از کارکنان خود بخواهید بیشتر در مکان های شلوغ فروشگاه حضور داشته باشند.

کاربرد نقشه حرارتی در فوتبال

شما می توانید از دوربین های حرارتی در فوتبال نیز استفاده کنید. احتمالا این نقشه ها را قبلا نیز دیده باشید، شما می توانید با استفاده از این نقشه های حرارتی رفت و آمد یک یا چند بازیکن را مشاهده کنید و از آن برای بهبود تیم استفاده نمایید.

استفاده از دوربین مداربسته حرارتی در فوتبال

مزایا نقشه حرارتی heatmap دوربین مداربسته

  • شناسایی نقاط پربازدید و کم بازدید یک مکان
  • مشخص کردن محل های پربازدید برای قراردادن تبلیغات
  • رفتار خرید مشتریان را مورد برسی قرار می دهید
  • زمانبندی برای فروش کالاها
  • مدیریت کارکنان
  • آنالیز تصاویر

قیمت دوربین مداربسته نقشه حرارتی

قابلیت نقشه حرارتی در دوربین مداربسته از سری تکنولوژی های منحصر به فرد می باشد که باعث گران تر شدن و بالا رفتن قیمت دوربین مداربسته می شود. اما این نکته نیز وجود دارد که در طول زمان، دیگر نیازی به هزینه کردن برای آنالیز فروشگاه، مشتریان و کارمندان خود ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *