دوربین مداربسته HDCVI چیست؟

دوربین های HDCVI

دوربین مداربسته HDCVI در اصل یک استاندارد است که مخفف High Definition Composite Video Interface می باشد و به معنای دست آوری آنالوگ و با کیفیت بالا برای انتقال تصاویر به دوربین مداربسته است.

این تکنولوژی توسط شرکت داهوا عرضه شده است. دوربین مداربسته آنالوگ به علت قدیمی بودن آن ها کیفیت تصویری پایین و محدودی داشتند، و همچنان دوربین مداربسته تحت شبکه از قیمت بالایی برخوردارند. برای رفع این دشواری ها متخصصان دست به کار شدن و استاندارد های جدید برای ارائه تصاویر در سیستم آنالوگ زدند که این مضوع باعث پدید آمدن دوربین مداربسته HDCVI شده.

دوربین مداربسته HDCVI در انواع کیفیت تصویر 1، 1/3، 2، 4 مگاپیکسل تولید می شوند. شما با استفاده از از این دوربین ها می توانید به راحتی کیفیت تصویری 720P و یا 1080P داشته باشید.

البته این نکته وجود دارد که با استفاده از مواردی مانند نوع لنز، سنسور تصویر و … می توانید بر کیفیت تصویری دوربین مداربسته HDCVI اثر بگذارید.

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و HDCVI

دوربین مداربسته آنالوگ و HDCVI زیر ساخت های برابری دارند و تنها یک تفاوت آن ها بسیار مهم و تاثیر گذار است. و آن تولید تصاویر دیجیتال است، در دوربین مداربسته HDCVI تصاویر ابتدا به صورت دیجیتال در برد دوربین مداربسته به وجود می آید و سپس به کمک تراشه کدگذاری می شوند این داده ها کد گذاری شده و از طریق کابل کواکسیال به دستگاه ضبط منتقل می شود  و آماده پخش می شوند.

دستگاه ضبط دوربین مداربسته HDCVI

جهت ذخیره و مدیریت تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته HDCVI به یک دستگاه ضبط HDCVI Recorder نیاز است. دستگاه ضبط HDCVI در انواع کیفیت های 1080n، 720P، 1080p، و همچنین 4K تولید شده است.

از جمله تولید کنندگان دستگاه ضبط HDCVI می توان به برند های داهوا، رستر و مکسرون اشاره کرد.

البته با طراحی دستگاه های ضبط چند وجهی XVR که قابلیت پشتیبانی از دوربین های HDCVI،HDTVI و AHD را دارند، و این امر باعث محدودیت در انتخاب دستگاه ضبط را بسیار کم کرده است.

ویژگی های دوربین مداربسته HDCVI

  • فرمت فیلم HD
  • امکان ارائه تصاویر تمام رنگی در شب
  • هزینه کم و مقرون به صرفه همراه با کیفیت بالا
  • امکان ارسال تصویر و دستور های کنترلی از طریق یک کابل کواکسیال
  • جبران خودکار اختلال و انتقال دوربرد
  • انتقال اطلاعات از راه دور
  • امکان انتقال 4 نوع سیگنال مختلف از طریف یک کابل
  • امکان دسترسی به رزولوشون های 720P و 1080P در بستر آنالوگ
  • امکان انتقال تصویر از طریق کابل کواکسیال
  • نصب آسان و عیب یابی سریع
  • عدم وجود تاخیر در تصاویر دریافتی

شرکت تولید دوربین مداربسته HDCVI

همانطور که بالا تر نیز گفتیم تکنولوژی HDCVI یک تکنولوژی انحصار است، و انحصار تولید محصولات با این تکنولوژی نیز در اختیار شرکت و برند داهوا می باشد.

هوش مصنوعی دوربین مداربسته HDCVI

هوش مصنوعی دوربین مداربسته HDCVI کمک می کند تا کاملا مانند یک چشم انسان شرایط تحت نظر داشته باشد. فناوری HDCVI قابلیت های هوشمندی نیز به سیستم های نظارت تصویری خود اضافه کرده است. این دوربین ها از ویژگی های هم چون تشخیص چهره، ردیابی خودکار، شمارش افراد، نقشه حرارتی و قابلیت هوشمند مطابقت با محیط برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *