تاریخچه دزدگیر اماکن

اولین کسی که دزدگیر اماکن را اختراع کرد چه کسی بود؟ و در چه سالی این اختراع مهم را به ثبت رساند؟ در جواب این سوال باید بگوییم که آگوستوس راسل پاپ برای اولین بار در سال 1853 دزدگیر امکان را اختراع کرد. در ادامه این مقاله به صورت کامل تر تاریخچه دزدگیر اماکن را بازگو خواهید کرد.

در واقع باید بگوییم که تاریخچه دزدگیر اماکن به قرن 19 میلادی و همچنین به سال 1853 بر می گردد جایی که “آگوستوس راسل پاپ” برای اولین بار دزدگیر اماکن را اختراع کرد.
قبل از اختراع دزدگیر مردم چیز های مختلفی را استفاده می کردند تا به هنگامی که سارقان به خانه آنها نزدیک می شد از آن مطلع شوند. مردم در ابتدا پرندگانی همانند غاز و یا خروس را تربیت می کردند و در مرحله بعدی از سگ های نگهبان استفاده می کردند.

خواندنی ها: دزدگیر چیست؟

همانطور که بالاتر نیز گفتیم تاریخچه دزدگیر اماکن به حدود 160 سال پیش بر می گردد یا به عبارتی دقیق تر، تاریخچه دزدگیر اماکن به قرن 19 میلادی، در 21 ژوئن سال 1853 باز می گردد. که آگوستوس راسل پاپ که در سامرویل بوستون ساکن بود برای اولین بار توانست دزدگیر اماکن را اختراع کند.

نحوه عملکرد اولین دزدگیر اماکن

در ادامه این بخش قصد داریم بگوییم که اولین دزدگیر اختراع شده به چه صورت کار می کرده.
عملکرد اولین دزدگیر اماکن به این شکل بوده است که در صورت باز یا بسته شدن پنجره ها و در ها ارتباط یک مدار الکرتیکی برقرار می شده، که در نتیجه این ارتباط اتصال یک عدد آهنربا به سیستم ارتعاشی بوده که باعث به صدا در آمدن آژیر دزدگیر می شده. شاید با خود بگویید که اولین دزدگیر اماکن بسیار ساده بوده، اما در صورت مطالعه بیشتر متوجه خواهید شد که در آن زمان همین سیستم دزدگیر ساده می توانست بهترین راه روش برای اطلاع از ورود غیر مجاز افراد بوده است.

اولین دزدگیر اماکن

اولین کمپانی تولید کننده دزدگیر اماکن

با اینکه اولین نفری که دزدگیر را اختراع کرد آگوستوس راسل پاپ بوده است، اما بنیان گذار اولین تولید کننده دزدگیر او نبوده، در واقع ادوین هولمز شخصی بوده که در سال 1857 اختراع آگوستوس راسل پاپ را از او خریداری کرد و خودش را به اولین بنیان گذار کمپانی تولید کننده دزدگیر اماکن تبدیل کرد. نام این شرکت نیز “شرکت حفاظت الکتریکی هولمز” بوده است.
بسیاری از افراد فکر می کنند که هولمز کسی بوده است که برای اولین باز دزدگیر اماکن را اختراع کرده است، اما اینگونه نبوده بلکه اون اختراع را از پاپ خریداری کرده بود.

اولین شرکت تولید کننده دزدگیر اماکن

ارتقا دزدگیر اماکن

رفته رفته با پیشرفت علم و تکنولوژی، دزدگیر های اماکن نیز روز به روز پیشرفته تر می شدن، اما برخی از افراد باعث پیشرفت بسیار چشم گیری در دزدگیر امکان شده اند.
جرف اف میلیکن یکی افرادی می باشد که باعث پیشرفت چشم گیر دزدگیر اماکن شده بود. او در سال 1859 بر روی سیستم امنیتی آلارام های مخصوصی قرار داد و آنها را به صورت جداگونه در مکان های ورودی، درها و پنجره ها قرار داد. همچنین این فرد توانست به دزدگیر های امکان این قابلیت را اضافه کند که با استفاده از ساعت دزدگیر اماکن خاموش و یا روشن شود و دیگر نیازی نبود که به صورت دستی این کار انجام شود.

افزایش مشتریان دزدگیر اماکن

در آن زمان مردم هنوز از الکترونیک و برق هراس داشتند و به همین دلیل دزدگیر امکان مشتری زیادی نداشت. آقای هولمز برای به فروش رساندن دزدگیر اماکن خود شروع به تبلیغات گسترده کرد، که نتیجه این تبلیغات نیز برای او بسیار خوشایند بود، اون توانست تعداد مشتریان خود را به 1300 نفر برساند. هولمز برای فروش بیشتر دزدگیر را درون یک جعبه چوبی به همراه زنگ هشدار قرار داد، او توانست در سال 1950 دزدگیر خود را در آتش نشانی ها و ادارات پلیس نصب کند، که این امر باعث فروش بیش از اندازه دزدگیر های او شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *