اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

قبل از خرید دزدگیر اماکن بهتر است، که یک سری از نکات را بدانیم؛ در قدم اول بهتره بدانیم که اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن چیست؟ و هر کدام چه وظیفه ای دارد؟ در این مقاله به صورت جامع اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن را بازگو خواهیم کرد. توصیه می کنیم قبل از خواندن ادامه مطلب، مقاله دزدگیر چیست را بخوانید.

اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

قبل از معرفی اجزای دزدگیر باید بگوییم که تمامی اجزای مختلف دزدگیر اماکن بسیار مهم هستند، و در صورتی که هر یک از اجزا به درستی کار نکند ممکن است باعث کار نکردن دزدگیر شود.

چشمی دزدگیر

احتمالا اکثر مردم با چشمی دزدگیر آشنا هستند و موضوع جدیدی برایشان  نیست؛ اما همانطور که از اسم آن مشخص است،چشمی دزدگیر در واقع به عنوان چشم دزدگیر کار می کند؛ و می تواند کوچک ترین حرکات را شناسایی کند.
همانطور که تا به الان متوجه شده اید وظیفه چشمی دزدگیر اسکن مداوم محیط می باشد، و در صورتی که هر چیزی در جلوی چشمی دزدگیر تکان بخورد یا به عبارتی تکان های غیر عادی داشته باشد، چشمی آن را می بیند و باعث روشن شدن دزدگیر می شود.
خوب است بدانیم که به صورت کلی دو نوع چشمی دزدگیر داریم چشمی بی سیم، چشمی با سیم

چشمی با سیم

نوع اتصال این نوع چشمی ها بسیار ساده می باشد، اما نصب آنها کمی دشوار و زمان بر است.

چشمی بی سیم

نوع اتصال این نوع چشمی نیز بسیار راحت تر از چشمی با سیم است و همچنین نصب این چشمی نیز بسیار راحت تر است اما بهتر است بدانید که هزینه این نوع چشمی ها گران تر می باشد.

چشمی دزدگیر

مگنت دزدگیر

یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن، مگنت دزدگیر است، این مگنت ها بسیار شبیه به آهن ربا عمل می‌کنند، و دارای دو قطب منفی و مثبت هستند. نوع عملکرد این مگنت ها به این شکل می باشد، در صورتی که قطب مثبت و منفی از هم دور شوند باعث فعال شدن دزدگیر خواهد شد.
وظیفه این مگنت ها در واقع برای درب و پنجره می باشد، تا در صورتی که درب و یا پنجره باز شد، دزدگیر فعال شود.
مگنت ها نیز در دو حالت با سیم و بی سیم ارائه می‌شوند.
دزدگیر آنیک یکی از برندهایی هست که بر روی مگنت های خود بسیار قوی کار کرده اند.

پنل دزدگیر (دستگاه مرکزی)

پنل دزدگیر یا دستگاه مرکزی یکی از مهم ترین اجزای دزدگیر اماکن است. همانطور که از اسم آن مشخص است، تمامی قطعات و اجزای تشکیل دهنده، دزدگیر باید به صورت سیمی یا بی سیم به دستگاه مرکزی وصل شوند. پنل دزدگیر دارای برد الکترونیکی، زون و… می باشد.

پنل دزدگیر یا دستگاه مرکزی

تلفن کننده

یکی دیگر از مهم ترین اجزای دزدگیر اماکن تلفن کننده می باشد. تلفن کننده ها وظیفه این را دارند تا در زمانی که دزدگیر فعال شد، به شماره هایی که از قبل به تلفن کننده داده شده است، زنگ بزند تا کاربر را از وجود خطر با خبر کند.
تلفن کننده ها در دو نوع سیم کارتی و خط ثابت ارائه می شوند.

تلفن کننده سیم کارتی

همانطور که از اسم این نوع تلفن کننده مشخص است، این دزدگیر ها با سیم کارت کار می کنند، و شما باید درون دستگاه یک سیم کارت فعال قرار دهید.

تلفن کننده خط ثابت

این تلفن کننده ها با استفاده از خط تلفن ثابت کار می کنند.

بلندگو

یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای دزدگیر اماکن، بلندگو می باشد، احتمالا دلیل شما برای نصب دزدگیر نیز به صدا در آمدن آژیر در هنگام خطر می باشد، که از به سرقت رفتن مال خود آگاه شوید؛ بلندگو، همانطو که از اسم آن مشخص است، همین وظیفه را بر عهده دارد. هنگامی که دزدگیر شما فعال شود بلندگو نیز فعال خواهد شد و آژیر خود را به صدا در می آورد. تا افراد خرابکار را بترساند و همسایه ها  را از وجود خطر آگاه سازد.

دزدگیر گود آلارم به داشتن بلندگو با کیفیت و صدای بلند بسیار معروف می باشد.

بلندگو دزدگیر اماکن

پدال

پدال یکی از اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن است؛ اما برای همه مناسب نمی باشد و تنها برخی از افرادی  که دزدگیر نصب می کنند، تمایل دارند از پدال استفاده کنند.
کار کردن با پدال بسیار راحت است، شما تنها کافیست تا با دست و یا پای خود پدال را فشار دهید تا دزدگیر فعال شود، این قابلیت بیشتر در بانک ها، طلا فروشی ها،ادارات و به صورت کلی در مکان های بسیار خاص و با ارزش استفاده می شود.

پدال از اجزای دزدگیر اماکن

ریموت

ریموت دزدگیر دقیقا مانند ریموت ماشین و باقی ریموت ها می باشد، و وظیفه آن خاموش و یا روشن کردن دزدگیر است.
ریموت های دزدگیر تسو دارای برد بین 50 تا 150 متر می باشد.

 

ریپیتر

در برخی از موارد شما نیاز به برد بیشتری برای ریموت خود دارید، در این شرایط شما باید ریپیتر را نصب کنید، همانطور که تا به الان متوجه شدید وظیفه ریپیتر بیشتر کردن برد ریموت دزدگیر می باشد.

ریپیتر دزدگیر اماکن

باتری

یکی از اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن که بسیار مهم و حیاتی است باتری می‌باشد.
باتری و یا برق اضطراری که در صورتی که برق محل شما به هر دلیلی قطع شود، دزدگیر شما از کار نخواهد افتاد و همچنان فعال خواهد بود.
نصب باتری نیز اختیاری می باشد و برخی از افراد حاضر نیستند تا هزینه بیشتری برای باتری دزدگیر انجام دهند؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما برای دزدگیر تان باتری تهیه کنید، زیرا اگر برق ساختمان به وسیله سارقین قطع شود، دزدگیر دیگر کار نخواهد کرد.

 

کاور

برای این که دزدگیر به راحتی در دسترس افراد خرابکار نباشد، دزدگیر اماکن را داخل یک کاور قرار می‌دهند. با این کار امکان دزدیده شدن و یا خراب شدن دزدگیر توسط افراد خرابکار بسیار کاهش می یابد.

 

حسگر شیشه

یکی دیگر از اجزای دزدگیر اماکن حسگر شیشه می باشد، که وظیفه آن تشخیص صدای شکستن شیشه می باشد. حسگر شیشه را به نزدیکی شیشه وصل می کنیم، حسگر قادر به شناسایی و تشخیص صدای شکستن شیشه می باشد و در صورتی که صدای شکستن را شناسایی کند، دزدگیر فعال خواهد شد.

حسگر شیشه دزدگیر اماکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *