آموزش تنظیمات دستگاه DVR فالکن {آموزش ویدیویی و متنی}

  قسمت اول آموزش

  آموزش تنظیمات بخش ضبط و مرور کردن دستگاه DVR فالکن

در اولین قدم باید وارد تنظیمات دستگاه شوید، برای این کار بر روی مانیتور راست کلیک کنید و گزینه منوی اصلی را بزنید.

در صورتی که بر روی دستگاه خود پسوردی را مشخص کرده باشید در این مرحله باید پسورد خود را وارد کنید، در صورتی هم که به تازگی دستگاه را خریداری کرده اید و یا پسوردی برای دستگاه خود ست نکردید، بر روی گزینه تایید کلیلک کنید تا وارد تنظیمات دستگاه DVR فالکن شوید.

اولین بخشی که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم، بخش “مرور کردن” می باشد، همانطور که از اسم این بخش مشخص است، شما در این بخش قادر خواهید بود تا تصاویر دوربین مداربسته ای را که بر روی هارد ذخیره شده است را ببینید و یا قسمتی از تصاویر را بر روی فلش بریزید.

تنظیمات دستگاه DVR فالکن

برای  اینکه بتوانید تصاویر مورد نظر خود را بر روی فلش بریزید، در قدم اول باید تاریخ مورد نظر خود را از تقویم سمت راست با دابل کلیک مشخص کنید.

در نوار پایین می توانید اعداد 0 تا 24 را مشهاده کنید که همان ساعت می باشد، در صورتی که در قسمت پایین اعداد ساعت رنگ نوار قرمز باشد، یعنی دوربین و دستگاه ضبط به هر دلیلی نتوانسته است تا تصاویر دوربین مداربسته را ذخیره سازی کند، و در صورتی که این نوار سبز رنگ باشد به دلیل ذخیره سازی تصاویر بدون مشکل است.

برای ریختن تصاویر بر روی فلش شما باید، از بخشی که زیر تاریخ هست استافده کنید، شما در ابتداد همانطور که در ویدیو هم توضیح دادیم، باید تعداد کانال را مشخص کنید، و در مرحله بعد با زدن بر روی گزینه فهرست می توانید تصاویر ضبط شده را به صورت هر یک ساعت ببینید، هر کدام از تصاویر را که خواستید را انتخاب کنید و با زدن دکمه دانلود (در کنار دکمه لیست) می توانید تصاویر را بر روی فلش خود بریزید.

این تنها روشی نبود که با آن می توانید تصاویر را بر روی فلش بریزید، در صورتی که نتوانستید از روش قبلی تصاویر را بر روی فلش بریزید، از روش دوم استفاده کنید.

در روش دم شما باید بر روی گزینه “تهیه نسخه” کلیک کنید، در این پنجره شما می توانید کانال مورد نظر، فایل، تاریخ، ساعت و… را مشخص می کنید، و در انتها نیز گزینه “تهیه نسخه” را بزنید.

نکته: توجه داشته باشید که فرمت بکاپ باید روی AVI باشد.

آموزش تنظیمات دستگاه DVR فالکن

گزینه بعدی که می خواهیم از تنظیمات دستگاه ضبط DVR فالکن بازگو کنیم، گزینه “ضبط” می باشد.

شما در این بخش قادر خواهید بود تا تنظیماتی مثل کیفیت دوربین های مداربسته، مشخصات کانال ها، تنظیمات شبکه و… را ببینید.

در قسمت “بکاپ” دقیقا همانند بخش “تهیه نخسه” می باشد که قبلا توضیحات این بخش را داده ایم.

در بخش “تنظیمات ضبط” شما می توانید برای هر کانال و یا همه کانال ها به صورت هم زمان یک سری تنظیمات را اعمال کنید.

طول / دقیقه: در این بخش می توانید مشخص کنید که دستگاه تصاویر را هر چند دقیقه برای شما نمایش بدهد که به صورت پیشفرض این گزینه هر یک ساعت است.

ضبط پیش فرض / ثانیه: این بخش مربوط به تکنولوژی تشخیص حرکت می باشد که هر وقت دوربین مداربسته حرکتی را تشخیص داد تا چند ثانیه قبل از تشخیص حرکت تصاویر را ضبط کند، عدد از قبل تعیین شده 5 ثانیه می باشد که شما می توانید آن را تغییر دهید.

حالت ظبط: در این بخش می توانید برای سیستم نظارتی خود مشخص کنید که ضبط و ذخیره تصاویر در چه بازه زمانی و چگونه انجام شود.

در بخش “تنظیمات هارد دیسک” شما می توانید اطلاعات کلی هارد دیسک خود را ببینید و همچنین در صورت نیاز می توانید هارد خود را فرمت کنید.

و در بخش آخر یعنی “محاسبه هارد دیسک” شما می توانید ببیند که هر کانالی چه حجمی از هار شما را اشغال کرده است.

  قسمت دوم آموزش

  آموزش تنظیمات بخش سیستم، راهنمایی و آلارم دستگاه DVR فالکن

وارد بخش راهنمایی بشید، در این بخش تنظیمات مربوط به انتقال تصویر را می توانید انجام دهید

با اسکن کردن کد QR می توانید اقدام به دانلود و نصب نرم افزار انتقال تصویر دستگاه DVR خود کنید.

تنظمیات سیستم

با زدن دکمه “صفحه بعد” شما وارد تنظمیات سیستم می شوید. شما می توانید در این بخش تنظیماتی مثل تاریخ و ساعت، فرمت تاریخ، زبان، ظرفیت هارد دیسک، نام دستگاه و… دستگاه DVR خود را تنظیم کنید.

دقت داشته باشید که در این بخش باید گزینه استاندارد تصویر رو گزینه PAL قرار بگیرد در غیر این صورت، ممکن است تصاویر دوربین مداربسته برای شما نمایش داده نشود.

تنظمیات شبکه

دوباره با زدن دکمه “صفحه بعد” وارد تنظمیات شبکه می شوید. شما در این بخش می توانید مواردی همچون: آدرس IP، پورت تلفن و… را تغییر دهید.

با فعال کردن گزینه DHCP آی پی DVR فالکن به صورت خودکار انجام خواهد شد.

بخش تنظمیات آلارم

شما می توانید در این بخش تکنولوژی تشخیص حرکت را روشن کنید، این تکنولوژی تنها زمانی که حرکتی را تشخیص دهد شروع به ضبط تصاویر دوربین مداربسته شما خواهد کرد.

در ادامه بخش ها در ویدیو به صورت کامل تنظمیات توضح داده شده است، فقط توجه داشته باشید که برای هر دوربین باید به صورت جداگانه این تکنولوژی را فعال یا غیر فعال کنید.

بخش تنظمیات سیستم

دوباره با زدن دکمه “صفحه بعد” وارد تنظمیات شبکه می شوید. شما در این بخش می توانید مواردی همچون: آدرس IP، پورت تلفن و… را تغییر دهید.

با فعال کردن گزینه DHCP آی پی DVR فالکن به صورت خودکار انجام خواهد شد.

صفحه نمایش

در برخی از موارد ممکن است زمانی که دستگاه ضبط DVR خود را به مانیتور وصل می کنید، ممکن است که به خطای رزولوشن داشته باشه، برای رفع این مشکل می توانید از این بخش ابعداد را تغییر دهید.

کاربر

اگر می خواهید کاربر های مختلفی برای خود تعریف کنید، و همچنین مشخص کنید که هر کاربر چه دسترسی داشته باشد، می توانید این کار را از بخش کاربر انجام دهید.

راهنما

در صورتی که بخش راهنما را فعال کنید، به هنگام وارد شدن به تنظمیات، دستگاه به صورت کامل راهنمایی هر بخش را می نویسد.

پیشرفته

در این بخش می توانید برای دستگاه خود مشخص کنید که تصاویر و اطلاعات را چقدر در هارد نگهداری کند و دقیقا در چه زمانی تمامی اطلاعات را پاک کند.

بخش واردات و صادرات نیز برای بارگذاری آپدیت در دستگاه DVR.

در بخش برگرداندن شما می توانید تنظمیات هر بخشی از دستگاه خود را به تنظمیات اولیه برگردانید، برای این کار تنها کافیست تا تیک بخش تنظمیات مورد نظر خود را انتخاب کنید و در نهایت دکمه تایید را بزنید.

9 دیدگاه در “آموزش تنظیمات دستگاه DVR فالکن {آموزش ویدیویی و متنی} | ایمن موج ثامن

  1. سینا اسکندری گفت:

    ممنون از توضیحات کاملتون

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      هدف ما جلب رضایت شماست

  2. نیما گفت:

    با سلام دستگاه من فالکن 5080 و دوربین 5 مگاپیکسلی فالکن مدل
    2950 دارم . در تنظیمات روی کیفیت 5 مگاپیکسل میذارم ولی فریم
    ریت 6 بیشتر نمیده .!!! در کلیپ شما فرمودید واسه دوربین های 5 تا
    15 فریم میشه تنظیم کرد .‌آیا تنظیمات دیگه ی باید انجام بدم؟؟
    با تشکر از شما .

  3. امیر رضا گفت:

    با سلام، ممنونم از توضیحات کامل و خوبتون درباره تنظمیات دستگاه DVR فالکن، یک سوال داشتم، تنظیمات دستگاه DVR باقی برند ها هم به همین شکله؟

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      با سلام و احترام، خوشحالیم که راضی بودید 🙌. میشه گفت کلیت تنظیمات تمامی دستگاه به یک شکل هست اما ظاهر و نوع انجام ممکن است متفاوت باشد.

  4. ارسلان گفت:

    ممنون از توضیح و آموزش کاملتون راجب تنظمیات DVR فالکن، فقط کاش کیفیت ویدیو بالاتر بود.

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      با سلام و احترام. خوشحالیم راضی بودید. قطعا برای ویدیو های بعدی با کیفیت بهتری ضبط خواهیم کرد.

  5. مرتضی گفت:

    توضیحات و ویدیو تنظمیات دستگاه فالکن عالی بود، فقط یک سوالی داشتم، الان من دستگاه فالکن NVR دارم طبق آموزش شما میتونم پیش برم؟

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      با سلام و احترام. تنظیمات دستگاه DVR فالکن و دستگاه NVR بسیار شبیه به هم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *