دوربین مداربسته هتل [پیدا کردن دوربین در هتل + مکان مهم نصب]

نصب دوربین مداربسته در هتل

هتل ها و اقامتگاه های بزرگ به علت شلوغ بودن و همچنین داشتن تردد و رفت و آمد زیاد، همیشه در معرض خطر و جرم های بسیاری قرار دارند.

بر اساس آمار رسمی از سال 1390 تا 1400 میزان جرم و جنایت و تخلفات در هتل های ایران دو برابر شده است. این تخلفات بیشتر به علت بودن تردد و رفت و آمد بالای مردم می باشد، اما علت دیگر آن می توان به عدم رعایت نکات ایمنی توسط هتلداران نیز اشاره کرد.

نصب دوربین مداربسته در هتل ها برای امنیت هتل و اموال مسافران بسیار ضروری می باشد، دزدی از وسایل مسافران بیشترین جرم رخ داده در هتل ها می باشد، که تنها با نصب دوربین مداربسته می توانید این آمار را کاهش دهید.

همچنین هتلداران و یا مالکان هتل با نصب دوربین مداربسته می توانند بر پرسنل خود نظارت کامل داشته باشد، که در نتیجه باعث بهبود تجربه مسافران از هتل می شود.

همچنین با نصب دوربین مداربسته در هتل باعث بالا رفتن حس امنیت در مسافران و کارکنان نیز خواهید شد.

به طور کلی شما با نصب دوربین مداربسته در هتل باعث جلوگیری از سرقت، بالا بردن امنیت هتل، شناسایی کردن مناطق آسیب پذیر، ایجاد حس امنیت و اعتبار هتل می شوید.

آیا میتوان دوربین مداربسته را درون اتاق هتل نصب کرد؟

برای پاسخ به این سوال پرتکرار باید گفت: در بیشتر کشور های دنیا نصب دوربین مداربسته درون اتاق هتل یک امر کاملا غیر قانونی می باشد. بر اساس قانون نصب سیستم های حفاظتی از جمله دوربین مداربسته در نقاطی که جزء حریم خصوصی یک شخص باشد غیر قانونی می باشد.

البته برخی از هتل ها نیز وجود دارند که با داشتن مجوز، درون اتاق ها دوربین مداربسته نصب کرده اند، اما مالک هتل همیشه موظف است که اطلاعات مورد نیاز درباره وجود دوربین مداربسته درون اتاق را به مسافران بدهد.

نصب دوربین مداربسته درون اتاق هتل

مکان های مناسب نصب دوربین مداربسته در هتل

تا به اینجا متوجه شدیم که چرا باید هتل ها دارای سیستم حفاظتی و دوربین مداربسته باشند، حالا نیز می خواهیم مهم ترین مکان های نصب دوربین مداربسته در هتل را بازگو کنیم.

در های ورودی و خروجی هتل 

مهم ترین مکان برای نصب دوربین مداربسته در های ورودی و خروجی هتل می باشد. زیرا از شلوغ ترین مکان های یک هتل می باشد و همچنین با نصب دوربین مداربسته در این نقطه می توانید تمام افرادی که داخل و یا خارج شدند را شناسایی کنید.

پله ها و آسانسور های هتل

از دیگر مهم ترین نقاط نصب دوربین مداربسته پله ها و یا آسانسور های یک هتل می باشند، زیرا مسافران برای رفتن به اتاق خود باید از راه پله ها و یا آسانسور ها استفاده کنند. و برای داشتن نظارت بر مسافران و یا کارکنان باید در این نقاط نیر دوربین مداربسته نصب گردد.

مکان های عمومی هتل

هتل ها دارای مکان های مختلفی مانند سالن های ورزشی، رستوران، لابی ها و … هستند. این مکان ها به دلیل عمومی بودن و همچنین تردد زیاد باید همیشه تحت نظارت باشند.

مکان های تردد کارکنان هتل

برای داشتن نظارت بر کارکنان می بایست در مکان هایی که آن ها مشغول به کار هستند نیز دوربین مداربسته نصب کرد. برای مثال در آشپزخانه ها، صندوق هتل و…

اطراف و خارج هتل

شاید با خود فکر کنید که نیازی به نصب دوربین مداربسته در خارج یک هتل نداشته باشید اما بسیاری از جرم ها در اطراف یک هتل رخ می دهد. و با نصب دوربین مداربسته در اطراف هتل می توانید مانع وقوع انواع جرم ها شوید.

ویژگی های مورد نیاز دوربین مداربسته مناسب هتل

با دانستن آن که دوربین مداربسته برای یک هتل چقدر ضروری می باشد.

نوع و ویژگی های دوربین مداربسته نیز مهم است. در ادامه قصد داریم ویژگی های مهمی که دوربین مداربسته برای نصب در هتل ها را داشته باشد را بازگو کنیم.

کیفیت تصویر

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک دوربین مداربسته مناسب برای هتل ها باید داشته باشد، کیفیت تصویری بالای آن دوربین است. شما در یک هتل نیاز دارید تا صورت افراد را تشخیص دهید و متوجه کوچک ترین حرکات شوید. به همین دلیل شما نیاز به یک دوربینی دارید که کیفیت تصویری بسیار بالایی داشته باشد.

دسترسی از راه دور

برای هتلداران بسیار مهم می باشد که در لحظه و هر زمانی که خواستند بتوانند تصاویر دوربین مداربسته را چک کنند.

دوربین هایی که این ویژگی را دارند می توانند تصاویر را به گوشی همراه هتلداران ارسال کنند. تا هتلداران در هر زمانی و در هر جایی در دنیا باشند بتوانند تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده کنند.

دسترسی از راه دور دوربین مداربسته

چگونه به دنبال دوربین مخفی در اتاق هتل بگردیم؟

احتمالا زمان هایی که در یک هتل ساکن شده اید این سوال برایتان پیش آمده است، که آیا در اتاق هتل، دوربین مداربسته وجود دارد یا خیر؟

برای پیدا کردن دوربین مداربسته به دستگاه هایی نیاز دارید که امواج را ردیابی کند، اما اگر این نوع دستگاه ها را در اختیار نداشتید می توانید با جستجوی فیزیکی دوربین مداربسته درون اتاق را پیدا کنید.

بررسی تمام پریز های برق

همانطور که می دانید اکثر دوربین های مداربسته مخفی با برق کار می کنند، البته دوربین هایی هستند که با باتری کار می کنند، اما با این حال تمام  ورودی های برق در جا های مختلف اتاق و پریز برق ها را بررسی کنید، هر وسیله ای که به برق متصل بود و برای شما  نا آشنا بود را از برق خارج کنید و در همان حالت قرار دهید.

نورهای LED

برای پیدا کردن نور های LED بهتر است تمام لامپ های آن محیط را خاموش کنید، زیرا هر چه تاریک تر باشد راحت تر نور LED یافت می شود و در آخر در هر جایی که نور LED مشاهده کردید بدانید که در آن جا دوربین مداربسته مخفی وجود دارد.

دستگاه ردیاب

در اخر برای پیدا کردن دوربین مداربسته  می توانید از دستگاه ردیاب استفاده کنید، این دستگاه به راحتی در بازار پیدا می شود و شما می توانید با تهیه آن دوربین مداربسته مخفی را به راحتی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *