انتخاب هارد درایوهای مناسب برای سیستم نظارت تصویری یکی از مهمترین چالش های این سیستم های میباشد. در ادامه به بحث در مورد
انتخاب هارددیسک مناسب میپردازیم . با گروه فنی و مهندسی ایمن موج ثامن همراه باشید :

 

اگر شما یک طراح سیستم یا یک مدیر IT باشید که یکی از وظایفش مدیریت سیستم های نظارت تصویری است ممکن است با چالش هایی در مورد پیدا کردن خصوصیات یک هارد مختص سیستم نظارت تصویری که حجم زیاد اطلاعات را بتواند در خود ذخیره کند روبرو شده باشید. این موضوع را هم باید در نظر داشت که داده های امنیتی برای یک سازمان تا چه اندازه می توانند حائز اهمیت باشند.

انتخاب یک هارد درایو مطلوب به عنوان یکی از بخش های مهم در سیستم نظارت تصویری به منظور قدرتمند کردن آن می تواند یک تصمیم حیاتی برای کسب و کار باشد.

گزارش اخیر شرکت Seagate که در اواخر سال 2015 به چاپ رسید به این موضوع اشاره داشته که تعداد مشکلات ناشی از مدیریت داده های سیستم های نظارت تصویری تا 60% افزایش داشته است. این گزارش نشان دهنده این است که نیاز به یک سیستم ذخیره سازی امن و مناسب که بتواند این مشکلات را برطرف کند یک امر ضروری است.

مشکلات مانند گرم شدن بیش از اندازه هارد درایوهای ذخیره سازی داده های ویدئویی ساعتی و هفتگی. روند بالا رفتن متقاضی در سیستم نظارت تصویری موجب بوجود آمدن موانع جدیدی هم در این سیستم شده است از جمله ذخیره سازی تصاویر ویدئوهای ضبط شده توسط سیستم 4k ،در این میان خبر خوب این است که راه حل هایی در بازار وجود دارد که ادعا می کند حجم زیاد اطلاعات داده های امنیتی را با استفاده از عملکرد مناسب خود می تواند سازماندهی کند.

اما برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید شما باید یکسری نکات اصلی را به منظور ارزیابی این موضوع که کدام هارد درایور برای سیستم نظارت تصویری مناسب است را در هنگام تصمیم گیری بدانید:

اولین نکته ای را که باید در نظر بگیرید ظرفیت هارد درایو است. در حین اینکه ممکن است شما به راحتی به منظور صرفه جویی در هزینه های خود وسوسه شوید که ظرفیت مورد استنباط خود را به ظرفیت واقعی مورد نیاز سیستم نظارت تصویری ترجیح بدهید، هم زمان این موضوع را هم در نظر داشته باشید که شما نا خودآگاه در حال بوجود آوردن و زیاد کردن مشکلات در سیستم و به دنبال آن زیاد کردن هزینه های خود در دراز مدت هستید.

قبل از هر تصمیمی باید نیازهایی را که ممکن است در آینده برای شما بوجود بیاید را هم خوب پیش بینی کنید و در نظر بگیرید. شما ممکن است افزایش تعداد دوربین داشته باشید، در این صورت به یکسری از بسترهای مورد نیاز برای حفظ فیلم های نظارتی خود احتیاج پیدا خواهید کرد، آیا تا به حال به راه حل های موجود برای این کار فکر کرده اید؟ ویدئوهای 4k می تواند به اندازه 4 برابر ویدئوهای 1080P فضا برای ذخیره سازی اشغال کنند.

اگر شما ظرفیت ذخیره سازی ای را که مناسب سیستم نیست را انتخاب کرده باشید تمام این مسائل می تواند بر روی بودجه IT و هزینه های مربوط به اپراتور شما در دراز مدت تأثیر گذار باشد. هارد درایوهای سیستم های نظارت تصویری امروزی می تواند تا 6TB عرضه شود که قابلیت پشتیبانی از 64 دستگاه دوربین با کیفیت 4K را دارد.

دیگر نکته کلیدی قابلیت اطمینان بودن هارد درایو است، زیرا شما به یک هاردی نیاز خواهید داشت که نسبت به مسائلی که ممکن است در نحوه کارکرد منظم یک هارد در یک سیستم نظارت تصویری تأثیر گذار باشد، حساسیتی نداشته باشد. این می تواند شامل تأثیرات گرمایشی و تکان های دیگر تجهیزات نسبت به هارد باشد که نتیجه آن می تواند از بین رفتن یا پاک شدن ویدئوهای ضبط شده باشد.

این موضوع برای هر کسی که در قسمت امنیتی یک شرکت و یا یک سازمان فعالیت می کند می تواند یک عذر کاملا غیر موجه باشد. هدف از ساخت هاردهای سیستم نظارت تصویری ضبط تصاویر با حجم کاری بالا است. هاردهای مخصوص سیستم نظارت تصویری به گونه ای طراحی شده است که در سیستم های دارای چندین هارد درایو به کمک پشتیبانی RAID عمل می کنند.

این ها می توانند باعث بهبود عملکرد، بالا بردن اطمینان از کارایی هارد و بهینه ساختن ذخیره سازی در هارد و همچنین کم کردن تأثیرات ناشی از دیگر تجهیزات شود که در نهایت باعث کاهش تأثیرات بر روی عملکرد هارد می شود.

سومین نکته ای که باید در هنگام خرید یک هارد مناسب و خوب در نظر گرفت نوع گزینه های بازیابی شما برای حفاظت از اطلاعات خود با تضمین های بیشتر است. امروزه هاردهای مخصوص سیستم نظارت تصویری قابلیت اطمینان بالایی دارند، اما شرایط پیش بینی نشده می تواند موجب از دست رفتن داده ها شود. یک Delete ناخواسته، یا حتی آسیب دیدن بوسیله ویروس ها. هارد درایوی را انتخاب کنید که ارائه دهنده طرح های امنیتی باشد که نه تنها قدرت ضبط بالا باشد بلکه ارائه دهنده بالاترین و آسانترین پروسه در بخش recovery با هزینه ای مقرون به صرفه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *