ماکت دوربین مداربسته چیست؟ (7 روش ساده تشخیص آن + قیمت)

ماکت دوربین مداربسته یا دوربین تقلبی، همانطور که از اسم آن نیز مشخص است، تنها یک ماکت از دوربین مداربسته می باشد. در تصویر زیر می توانید نمونه ماکت دوربین مداربسته را مشهاده کنید.

دوربین مداربسته تقلبی یا ماکت دوربین مداربسته

ماکت دوربین مداربسته غیر کاربردی بوده و قابلیت ذخیره سازی تصاویر را ندارد، و می توان گفت که تنها کاربرد ماکت دوربین مداربسته، فریب افراد خرابکار می باشد؛ با نصب ماکت دوربین مداربسته، بسیاری از افراد فکر می کنند که مکان شما تحت نظر و پوشش دوربین مداربسته می باشد و اینگونه از انجام کار های خلاف دست نگه می دارند.

  • ماکت دوربین مداربسته، نسبت به دوربین مداربسته واقعی دارای قیمت بسیار ارزان تری می باشد.
  • فریب دادن افراد خرابکار از وجود دوربین مداربسته.
  • پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرایم مختلف.
  • نصب ماکت دوربین مداربسته بسیار ساده و راحت است.

معایب ماکت دوربین مداربسته

معایب ماکت دوربین مداربسته، زمانی که جرمی صورت بگیرد آشکار می شود، زیرا شما هیچ تصویر ضبط شده ای از لحظه وقوع حادثه ندارید.

به صورت کلی می توان گفت که دوربین مداربسته واقعی، دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد که ماکت دوربین مداربسته این ویژگی ها و قابلیت ها را ندارد، برخی از این ویژگی ها:

  • ذخیره تصاویر دوربین مداربسته
  • ارسال آلارام یا پیام به هنگام وقوع جرم
  • تشخیص چهره
  • تشخیص دما و آتش سوزی
  • پلاک خوانی
  • و…

نحوه تشخیص ماکت دوربین مداربسته

ممکن است برایتان سوال شده باشد، که چگونه می توانید ماکت دوربین مداربسته را از دوربین واقعی تشخیص دهید، ما در این بخش قصد داریم 7 روش ساده اما موثر و کاربردی برای تشخیص ماکت دوربین مداربسته از دوربین واقعی را بازگو کنیم.

1- دید در شب (LED)

اکثر دوربین های مداربسته واقعی دارای دید در شب هستند، و LED های موجود روی دوربین مداربسته وظیفه ایجاد دید در شب در دوربین مداربسته را بر عهده دارند، ماکت های قدیمی دوربین مداربسته فاقد LED بودند و با استفاده از همین موضوع می توان ماکت دوربین مداربسته را از دوربین واقعی تشخیص داد.

اما ماکت های دوربین مداربسته امروزی دارای LED های دید در شب هستند و به همین دلیل تشخیص ماکت دوربین مداربسته از دوربین واقعی کمی سخت می شود؛ باید توجه داشته باشید که LED های موجود روی ماکت دوربین مداربسته تقلبی هستند و یا به عبارتی دیگر روشن یا خاموش نمی شوند، LED های دوربین مداربسته واقعی در روز خاموش می باشد و در شب یا تاریکی روشن می شوند، و اگر دوربین مداربسته ای را مشاهده کردید که در روز LED های آن روشن بود یا برعکس در شب LED های آن خاموش بود، می توانید به واقعی بودن دوربین مداربسته شک کنید.

2- جنس بدنه

جنس بدنه ماکت دوربین مداربسته از مقوا یا پلاستیک می باشد، افراد خبره به راحتی می توانند با نگاه کردن و دقت کردن به جنس بدنه دوربین مداربسته، متوجه ماکت بودن یا واقعی بودن دوربین مداربسته بشوند؛ همچنین در صورتی که ماکت دوربین مداربسته را در مکانی که در دسترس باشد نصب کنید، افراد زیادی می توانند با لمس کردن بدنه دوربین، متوجه ماکت بودن یا نبودن دوربین مداربسته بشوند.

3- وجود کابل و سیم

در گذشته با توجه به وجود کابل و سیم به راحتی می شد ماکت دوربین مداربسته را از دوربین واقعی تشخیص داد، زیرا ماکت دوربین مداربسته هیچ سیمی نداشت؛ اما امروزه با توجه به وجود دوربین مداربسته بی سیم، و همچنین با توجه به این نکته که ماکت دوربین مداربسته دارای سیم می باشند، تشخیص ماکت از دوربین واقعی با توجه به کابل دوربین تقریبا غیر ممکن می باشد.

برای تشخیص ماکت دوربین مداربسته از دوربین واقعی با توجه به سیم و کابل ها، می توانید به امتداد سیم دقت کنید، در صورتی که سیم دوربین مداربسته امتداد نداشت احتمال تقلبی بودن دوربین مداربسته وجود دارد.

4- محل نصب

ماکت دوربین مداربسته همانطور که پیش تر نیز گفتیم از مقوا و پلاستیک ساخته شده است و به همین دلیل، نمی توان ماکت دوربین مداربسته را در فضاهای بیرونی نصب کرد، زیرا در برابر باران، برف، باد، ضربات فیزیکی و… نمی تواند مقاومتی از خود نشان دهد؛ در نتیجه ماکت دوربین مداربسته در بیشتر در فضاهای های داخلی نصب می کنند.

توجه داشته باشید که کاربرد ماکت دوربین مداربسته برای ترسنادن و جلوگیری از وقوع جرایم می باشد، به همین دلیل ماکت دوربین مداربسته را اکثرا در مکانی که در چشم باشد نصب می کنند.

5- وجود نام برند

وجود نام برند سازنده دوربین مداربسته بر روی بدنه دوربین، یکی از راحت ترین و سریع ترین روش ها برای تشخیص ماکت دوربین مداربسته از دوربین واقعی می باشند، دوربین های واقعی دارای لوگو و اسم برند بر روی بدنه دوربین مداربسته هستند، این در حالی است که بیشتر ماکت های دوربین مداربسته هیچ اسم یا لوگویی ندارند.

نکته: توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته واقعی در بازار موجود هستند که هیچ اسم برند یا لوگویی روی بدنه آنها نمی باشد، به این نوع دوربین ها no name یا بدون برند نیز گفته می شود.

6- نوع ظاهری دوربین

ماکت های دوربین مداربسته اکثرا، دوربین مداربسته دام یا دوربین مداربسته بولت هستند، زیرا ساخت ماکت از این دوربین بسیار راحت تر از باقی دوربین های مداربسته می باشد. همچنین توجه داشته باشید که مدل های متفاوت و زیادی از ماکت های دوربین مداربسته در بازار موجود نمی باشد، و شما می توانید با دیدن انواع ماکت های دوربین مداربسته و دیدن نوع ظاهری آنها به راحتی ماکت دوربین مداربسته را از دوربین واقعی تشخیص دهید.

7- حرکت کردن دوربین

ماکت های دوربین مداربسته بر خلاف دوربین های واقعی نمی توانند زاویه دید خود را تغییر دهند و یا حرکت کنند و با استفاده از همین موضوع می توانید ماکت دوربین مداربسته را از دوربین واقعی تشخیص دهید.

قابل به ذکر است که برخی از ماکت های دوربین مداربسته حرکت می کنند، حال چگونه می توان ماکت را از دوربین واقعی تشخیص داد؟ به نکات زیر دقت کنید.

  • توجه داشته باشید که دوربین مداربسته واقعی نیز زیاد حرکت نمی کند، و تنها در شرایط خاص برای دنبال کردن سوژه خاصی شروع به حرکت می کنند.
  • دوربین های واقعی بر اساس الگوریتم و برنامه ریزی خاصی حرکت می کنند، این در صورتی است که ماکت دوربین مداربسته بدون در نظر گرفتن هیچ برنامه ریزی خاصی یک سره حرکت می کند.
  • دوربین های واقعی اکثرا زمانی که سوژه ای را ببینند شروع به دنبال کردن آن می کنند، در صورتی که سوژه ای جلوی دوربین نبود، اما دوربین در حال حرکت کردن بود، احتمال تقلبی بودن دوربین مداربسته وجود دارد.

قیمت ماکت دوربین مداربسته

همانطور که گفتیم، ماکت دوربین مداربسته دارای قیمت بسیار به صرفه و ارزانی می باشد، باید توجه داشته باشید که قیمت ماکت دوربین مداربسته به عوامل مختلفی همچون: نوع ظاهری ماکت، کیفیت ساخت ماکت، شباهت و واقعی بودن ماکت، جنس بدنه ماکت، داشتن ویژگی حرکتی و… بستگی دارد.

به صورت کاملا حدودی و تقریبی می توان گفت که قیمت ماکت دوربین مداربسته از حدود 100.000 هزار تومان شروع می شود.

قیمت ماکت دوربین مداربسته

ماکت دوربین مداربسته یا دوربین واقعی؟

پیش تر به صورت جامع ماکت دوربین مداربسته و نحوه تشخیص آن را بازگو کردیم، حال قصد داریم به سوال ماکت دوربین مداربسته یا دوربین واقعی؟ پاسخ دهیم.

در پاسخ به این سوال باید گفت که شما عزیزان باید با توجه به بودجه و نیاز خود از دوربین مداربسته، بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای مثال در صورتی که نیاز شما از دوربین مداربسته ترساندان افراد خرابکار باشد و همچنین نیازی به تصاویر ضبط شده ندارید، ماکت دوربین مداربسته می تواند برای شما عزیزان کاربردی باشد.

پیشنهاد ایمن موج ثامن: در صورتی که مکان نصب دوربین مداربسته برای شما از اهمیت بالایی قرار دارد و همچنین بودجه شما این اجازه را به شما می دهد، استفاده از ماکت دوربین مداربسته به همراه دوربین واقعی می تواند بسیار کاربردی و کار آمد باشد، مکان های بسیار مهم که لازم است تصاویر را ذخیره کنید از دوربین واقعی استفاده کنید و در مکان های که اکثرا در چشم هستند، از ماکت دوربین مداربسته برای ترساندن و جلوگیری از وقوع جرم استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به صورت جامع به سوال: ماکت دوربین مداربسته چیست؟ پاسخ دهیم.

اگر سوالی در رابطه با ماکت دوربین مداربسته برایتان به وجود آمده است، سوالتون رو برامون کامنت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخ شما را بدهند.

برای استعلام قیمت یا خرید ماکت دوربین مداربسته می توانید با شماره 09303739775 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *