انتخاب هارد دیسک مناسب دستگاه ضبط تصاویر

بسیاری از مردم فکر می کنند که برای سیستم حفاظتی خود باید یک هارد معمولی تهیه کنند، اما این طرز تفکر بسیار اشتباه است زیرا هارد های معملوی در طول روز بین 6 تا 10 ساعت کار می کنند و در طول هفته 6 روز را کار می کنند. اما هاردی که درون دستگاه DVR یا NVR وجود دارد باید به طور 24 ساعت و در 7 روز هفته تصاویر زنده را در خود ذخیره و در صورت نیاز نمایش دهد.

این که هارد شما چه مقدار ظرفیت داشته باشد بستگی به چند پارامتر اصلی و همه دارد:

 

  • فشرده سازی دستگاه ضبط: این دستگاه ضبط شما از چه فرمت فشرده سازی استفاده می کند مهم است، دستگاه های DVR امروزی از فرمت فشرده سازی H.264,H.264+,H265 و H.265+ استفاده می کنند.

 

  • رزولوشن یا کیفیت ضبط: هرچقدر که رزولوشن تصویر یا کیفیت تصویر شما بالا تر باشد حجم تصاویر نیز بیشتر می شود و باید از هارد با ظزرفیت بیشتری استفاده کنید.

 

  • حرکت تصاویر: روش های فشرده سازی دستگاه های ضبط به این گونه است که قسمت های تکراری و بدون حرکت را حذف می کند تا حجم تصاویر بالا نرود، اما اگر دوربین شما در این مکان بسیار شلوغ نصب شده باشد دیگر امکان حذف قسمت های تکراری نمی باشد و نیاز به ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی تصاویر هستید.

عوامل مهم در خرید مناسب هارد

تعداد و زمان فیلمبرداری:

این یک امر طبیعی می باشد که هرچقدر تعداد و زمان فیلم های ضبط شده بیشتر باشد به فضای بیشتری برای ذخیره تصاویر نیاز دارید.

 

سرعت دوران:

حداقل سرعت دوران 5400 دور در دقیقه می باشد، اما بهترین میزان برای هارد دوربین مداربسته 5400 تا 7200 دور در دقیقه می باشد. به طور کلی هرچقدر سرعت دوران هارد بالا تر باشد سرعت ذخیره و بازیابی اطلاعات نیز بالا تر می رود.

 

سرعت جستجو:

حداقل سرعت جستجو برای دستگاه DVR حدودا 8MS می باشد. سرعت جستجو به سرعت پیدا کردن یک بخش خاص از اطلاعات ذخیره شده در هارد بسیار کمک می کند.

 

بافر یا کش:

یافر یک نوع حافظه کش بر روی درایور می باشد که اطلاعات را به طور موقت در خود ذخیره سازی می کند. و اگر پردازنده به آن اطلاعات نیاز داشته باشد بافر آن را بازگردانی می کند.

حداقال اندازه بافر 16 مگابایت می باشد اما بهترین اندازه 32 یا 64 مگابایت می باشد.

 

فشرده سازی دستگاه ضبط، کیفیت تصاویر و حرکت تصاویر نیز از عوامل مهم در خرید هارد مناسب می باشد که بالا تر آن ها را شرح داده ایم

انواع برند هارد

از برند های معتبر و معروف هارد در دوربین مداربسته می توان به دو برند وسترن دیجیتال و سیگیت اشاره کرد، که هر دو برند از بزرگ ترین برند های ساخت هارد در دنیا هستند. این شرکت ها هارد هایی با کیفیت و ماندگاری بسیار بالا تولید می کنند و شما می توانید با خریداری از این دو برند خیال خود را از هارد دوربین مداربسته خود راحت کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که به مرور زمان هارد دیسک شما ضعیف می شود و این یک امر طبیعی می باشد به همین دلیل اصلا نباید به خریداری هارد دیسک های تعمیر شده و یا هارد های دسته دو اعتماد کرد.

 

برند وسترن دیجیتال دارای انواع هارد وسترن می باشد که آن ها را با استفاده از رنگ های آن هارد می توانید تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *