دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم نوعی دوربین است که سیگنال تصویری و صوتی را از طریق یک ارسال کننده بی سیم برای نقاط دیگر ارسال می کند.

اما اصطلاح دوربین مداربسته بی سیم، فقط به معنای جا‌به‌جایی اطلاعات و تصاویر دوربین مداربسته بدون استفاده از سیم می باشد، و این دوربین ها برای تامین برق و انرژی خود نیاز به یک یا دو کابل دارند.

دوربین مداربسته بی سیم با داشتن هزینه کم و همچنان نصب آسان بین کاربران بسیار محبوب شده اند.

دوربین های مداربسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم از نظر تکنولوژی ساخت در دو نوع تحت شبکه و آنالوگ ارائه شده است، که هر کدام را به طور جداگانه توضیح داده ایم.

دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ

دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ از طریق دریافت سیگنال های تصویر و تبدیل کردن، آن ها به سیگنال رادیویی کار می کند، سیگنال در این دوربین ها تحت تاثیر نویزهای الکترومغناطیسی و شرایط محیطی قرار می گیرد و می تواند در کیفیت انتقال اثر منفی بگذارد.

به زبانی ساده تر اگر در مسیر دوربین موانع زیادی باشد و یا شرایط آب و هوایی نامساعد باشد، سیگنال دوربین به شدت کاهش می یابد. و به همین دلیل کمتر کسی سمت دوربین بی سیم آنالوگ می رود. همچنین این دوربین ها با وجود قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای که دارند، محدودیت و مشکلاتی نیز دارند.

معایب دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ

  • امکان هک شدن دوربین 
  • ارسال یک طرفه سیگنال
  • تداخل سیگنال های دوربین با بقیه وسایل الکترونی

مزایای استفاده از دوربین بی سیم آنالوگ

  • مقرون به صرفه می باشد و قیمت تکی دوربین ها کم می باشد.
  • سیگنال را می توان توسط هر گیرنده ای برداشت کرد. و شما می توانید چندین گیرنده در مکان های مختلف داشته باشید تا شبکه نظارت بی سیم خود را ایجاد کنید.

دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه

دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه انتقال تصویر را از طریق WIFI انجام می دهد. و همچنین می تواند اطلاعاتی با حجم بالاتر و سرعت بیشتر انتقال دهد؛ از جمله کاهش هزینه های کابل کشی و صرفه جویی در زمان را به دنبال دارد.

دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه در هوشمند سازی خانه ها نیز بسیار کاربردی هستند. و همچنین این نوع دوربین ها نسبت به دوربین بی سیم آنالوگ کمتر تحت تاثیر نویز قرار می گیرد و دارای سرعت انتقال اطلاعات بسیار بیشتر است.

برای استفاده از دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه این نکته را فراموش نکنید، که این نوع دوربین ها خود دارای آنتن وای فای هستند و برد انتقال مناسبی ندارند، برای رفع این مشکل فقط کافیست از آنتن های حرفه ای و تقویت کننده های دیجیتال استفاده کرد.

دوربین مداربسته بی سیم چیست

مزایای استفاده از دوربین بی سیم تحت شبکه

  • دارای دامنه انتقال گسترده، در بیشتر مواقع نزدیک به 150 متر برای فرستنده های معمولی و کیلومتر ها برای فرستندها و گیرنده های رادیویی می باشد.
  • اطلاعات با کیفیت
  •  رزولوشن بالا
  • ارتباط دو طرفه
  • سیگنال های دیجیتال را منتقل می کند.
  • می توانید چندین گیرنده دستگاه ضبط مانند NVR را متصل کنید.
  •  

تامین برق دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم مانند باقی دوربین ها برای کار مداوم نیاز به برق دارند، که این برق از چند راه می تواند تامین شود:

1-راه اول استفاده از کابل برق می باشد. اما توجه کنید که این به معنای با سیم بودن دوربین نیست، زیرا دوربین بی سیم به معنای جا‌به‌جایی اطلاعات و تصاویر دوربین مداربسته بدون استفاده از سیم است.

2-دومین راه استفاده از انرژی باتری است، استفاده از باتری برای دوربین های بی سیم کاملا مناسب می باشد. اما این نکته را فراموش نکنید که باید مرتبا باتری ها را تعویض کنید.

3- سومین راه برای تامین انرژی دوربین های مداربسته استفاده از دوربین خورشیدی است، زیرا این دوربین ها برق مورد نیاز خود را از منبع نور به نام خورشید تامین می کنند.

بخوانید: دوربین مداربسته خورشیدی چیست؟

4- چهارمین راه استفاده از دوربین مداربسته شارژی می باشد، دوربین مداربسته شارژی همانند موارد قبل نیازی به کابل ندارد، و برق خود را از طریق باتری های قابل شارژ تامین می کند.

بخوانید: دوربین مداربسته شارژی چیست؟

ویژگی های دوربین مداربسته بی سیم

  • اتصال به WIFI و شبکه اینترنت خانگی
  • قابل استفاده در مکان های کوچک
  • دوربین  بی سیم قابلیت چرخش 180 درجه و 360 درجه دارند
  • دارای برد متغیر از 70 تا 140 متر
  • برای ذخیره سازی از کارت SD در دوربین بی سیم استفاده می شود
  • انتقال تصاویر دوربین مداربسته به تلفن همراه
  • دارای قابلیت گفتگو و ضبط صدا و مکالمه
  • هزینه نصب کمتر نسبت به باقی دوربین ها
  • استفاده از 13 کانال در دوربین بی سیم

اینترنت مورد نیاز دوربین مداربسته بی سیم

تصور ما از دوربین های بی سیم این است که حتما برای انتقال اطلاعات نیاز به اینترنت دارند، در حالی که بخواهید به اطلاعات از طریق موبایل یا تبلت دسترسی داشته باشید وجود اینترنت ضروری است، اما اگر نیازی به این دسترسی ندارید و یا در مکانی هستید که امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد می توانید دسترسی به تصاویر از طریق موبایل و سایر دستگاه های غیر ضروری را حذف نمایید.

پهنای باند دوربین مداربسته بی سیم

فرکانس های بالاتر سرعت و پهنای باند بیشتری در انتقال اطلاعات دارند. یعنی شما با فرکانس های بالاتر فایل ها را سریع تر دانلود یا آپلود می کنید، پس برای استفاده از برنامه هایی که پهنای باند بالایی استفاده می کنند، باند فرکانسی 5 بسیار بهتر از 2/4 است. برای دریافت تصاویر با کیفیت های بالاتر که همچنان دارای حجم دیتای بیشتری هستند و نیاز به پهنای باند بیشتر دارند فرکانس 5 گیگاهرتز مناسب تر است.

 

به زبانی دیگر در فرکانس 5 گیگاهرتز می توان کیفیت بالاتری را از دوربین مداربسته بی سیم انتظار داشت.

بهترین مکان نصب دوربین مداربسته بی سیم

دوربین های مداربسته بی سیم را به دلیل جا‌به‌جایی راحت می توان در اکثر مکان ها نصب کرد، و همچنین برای نصب موقت بسیار مناسب است.‌
دوربین مداربسته بی سیم در مکان هایی مانند: بر روی دیوار، سقف، تیر چراغ برق و.. بسیار راحت و آسان نصب می شود.

دوربین مداربسته بی سیم از نظر برند

دوربین های مداربسته بی سیم در برند های مختلفی عرضه بازار شده اند، در حال حاضر ایمن موج ثامن در دو برند، دوربین مداربسته داهوا و دوربین مداربسته هایک ویژن، این دوربین را برای مشتریان عزیزش ارائه می دهد.

هر دو برند داهوا و هایک ویژن از نظر کیفیت مناسب هستند، اما مسئله ای که هست دوربین مداربسته بی سیم هایک ویژن گران تر است، و شما با توجه به بودجه ای که دارید، یکی از این دو برند را می توانید انتخاب کنید.

قیمت دوربین مداربسته بی سیم

قیمت دوربین مداربسته بی سیم نسبت به قابلیت هایش، قابل قبول است و فروش نسبتا بالایی دارد. اما شاید دوربین بی سیم مناسب کار همه نباشد، و در پروژه های خاصی نیاز به استفاده از آن ها باشد. برای دریافت مشاوره رایگان درباره دوربین های بی سیم و خرید انواع دوربین ها با ما تماس حاصل فرمایید.

دوربین مداربسته بی سیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *