سوئیچ kvm چیست؟ و چگونه کار می کند؟ (نکات مهم که باید بدانید)

در این مطلب قرار است از پرکاربردترین سوئیچ، از دسته لوازم جانبی دوربین مداربسته به نام kvm switch صحبت کنیم.

سوییچ kvm چیست

سوئیچ KVM دستگاهی است، که امکان اشتراک گذاری دو یا چند دستگاه ضبط با یک نمایشگر، کیبورد و ماوس را ایجاد می کند.

اصطلاح KVM مخفف سه کلمه keyboard, video وMouse است که به اشتراک گذاری این تجهیزات اشاره می کند.

کاربرد سوئیچ KVM در دوربین مداربسته

همانطور که می دانید برای دیدن تصاویر دوربین مداربسته به یک نمایشگر یا مانیتور نیاز داریم شما می توانید، با استفاده از سوئیچ KVM امکان اتصال هر دو دستگاه کامپیوتر و DVR به یک نمایشگر، امکان پذیر خواهد شد.

همچنین پس از فشردن کلید روی سوئیچ KVM تصویر نمایشگر بین کامپیوتر و DVR تغییر می کند.

طریقه نصب و استفاده از سوئیچ KVM

طریقه نصب این سوئیچ بسیار ساده است. این سوئیچ دارای یک خروجی و معمولا دو ورودی است.

در قسمت ورودی سوئیچ شما می توانید کابل تصویر را متصل کنید، خروجی ماوس کامپیوتر و DVR نیز به همان ترتیب به ورودی های سوئیچ KVM متصل می شوند.

توجه داشته باشید که اگر سوئیچ شما از نسل قدیم باشد از USB پشتیبانی نمی کند زیرا ممکن است سوئیچ KVM دارای ورودی ماوس PS2 باشد و از آنجایی که دستگاه های امروزی معمولا دارای ماوس USB هستند این قسمت از سوئیچ قابل استفاده نخواهد بود.

سوئیچ KVM چگونه کار می کند؟

یک سیستم معمولی زمانی که راه اندازی می شود سیگنال های ورودی را از مانیتور، کیبورد و ماوس شناسایی می کند؛ بعد از شناسایی مانیتور صفحه را نمایش می دهد.

سوئیچ KVM امکان اتصال سیگنال های درست را فراهم می کند و در نتیجه می تواند چند دستگاه را به یک مجموعه مانیتور، کیبورد و ماوس متصل کند.

انواع سوئیچ KVM

  1. سوئیچ KVM انواع مختلفی دارد، که در ادامه هر کدام از آن ها را بررسی می کنیم.

    1.  سوئیچ Multi user: سوئیچ Multi user یکی از انواع KVM است، این سوئیچ چند کاربره می باشد، زیرا می تواند چند کاربر مختلف را از طریق شبکه به یک برنامه متصل کند.
    2. سوئیچ USB: سوئیچ های نسل جدید از USB پشتیبانی می کنند؛ USB جز رایج ترین پورت های KVM است. این سوئیچ برای اتصال کیبورد و ماوس استفاده می شود.
    3. سوئیچ hdmi: این سوئیچ باعث می شود تصاویر با کیفیت بیشتری ارائه شود. این سوئیچ بیشتر در حوزه کاری پزشکی استفاده می شود، همچنین می توانید به سینما خانگی هم متصل کنید.

نکات مهم خرید سوئیچ KVM

  1. به اولین موردی که باید توجه کرد این است که به چند منبع می خواهید متصل شوید، اگر منابع تان تعداد زیادی بود می توانید از سوئیچ KVM شبکه استفاده کنید.
  2. دومین موردی که باید به آن توجه کرد تعداد کاربرانی است که می خواهند به طور همزمان متصل شوند، زیرا سوئیچ های KVM از 4 کاربر شروع می شوند.
  3. سومین موردی که باید به آن توجه کرد، تک مانیتوره یا چند مانیتوره است، زیرا باید با توجه به نیاز خود نوع سوئیچ را انتخاب کنید.
  4. یکی دیگر از موارد خرید رزولوشن تصویر است، زیرا رزولوشن دستگاه ها باهم متفاوت است، و اگر کیفیت بالا مانند 4K را می خواهید باید از سوئیچ های تحت شبکه استفاده کنید.
  5.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *