دوربین مداربسته رم خور چیست؟ [مزایا و معایب + نحوه نصب]

دوربین رم خور

به زبان ساده دوربین مداربسته رم خور نوعی از دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد که امکان اتصال یک حافظه SD کارت بر روی آنها قرار داده شده است.

دوربین رم خور این قابلیت را به ما می دهد تا از طریق حافظه SD کارت نصب شده در دوربین مداربسته تصاویر را بدون نیاز به دستگاه ضبط در خود مموری کارت ذخیره کنند، این کار باعث می شود که هزینه نصب کمتر شود و همچنان دیگر نیازی به دستگاه ضبط و سیم کشی نخواهد بود. البته این نکته را فراموش نکنید که این کار تنها برای پروژه های کوچک مناسب می باشد و برای اجرای پروژه های بزرگ نیاز به دستگاه ضبط مناسب است؛ زیرا حافظه مموری کارت ها بسیار محدود می باشد، و در پروژه های بزرگ نیاز به فضای ذخیره سازی بسیاری می باشد.

حافظه دوربین مداربسته رم خور

یکی از بزرگ ترین معایب دوربین مداربسته رم خور حافظه آن است. زیرا حجم حافظه در این دوربین ها بسیار کم است، معمولا این دوربین ها تنها حافظه های 64،32 و 128 گیگ را ساپورت می کنند. البته باید به حافظه قابل پشتیبانی دوربین نیز توجه کرد که این مسئله به مدل و نوع دوربین مداربسته بستگی دارد.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته رم خور

شرکت ها و برند های زیادی دوربین مداربسته رم خورد را تولید و به بازار عرضه کردنده اند، کیفیت تصویر دوربین مداربسته رم خور به برند و مدل دوربین رم خورد بستگی دارد، یا به عبارتی دیگر می توان گفت که دوربین مداربسته رم خور با کیفیت های مختلف تصویری وجود دارد و شما عزیزان باید با توجه به بودجه و نیاز خود از دوربین مداربسته رم خورد، کیفیت تصویری مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

مزایا دوربین مداربسته رم خور

همانطور که بالاتر نیز گفتیم این نوع دوربین ها این قابلیت را به شما می دهند که بدون اتصال به شبکه تصاویر ضبط شده داشته باشید. در صورتی که دوربین از تغذیه مناسب و با ثباتی هم برخوردار باشد، شما می توانید در تمامی شرایط تصاویر دوربین مداربسته را داشته باشید.

در برخی از موارد لازم می شود علاوه بر ذخیره تصاویر در سرور مرکزی در حافظه SD نیز تصاویر را ذخیره کنید و این کار به شما این قابلیت را می دهد تا در صورت قطع شبکه، دوربین ها به صورت مستقل نیز ضبط تصاویر را داشته باشد.

معایب دوربین مداربسته رم خور

امنیت در دوربین رم خور بسیار پایین است در صورتی که، به هر دلیلی دوربین مورد سرقت یا آسیب جدی قرار بگیرد امکان دسترسی به تصاویر ضبط شده دوربین پیش از وقوع حادثه دیگر ممکن نخواهد بود.

عیب بزرگ دیگر این دوربین ها میزان حافظه داخلی آنهاست که همانطور که بالاتر نیز گفتیم حجم ذخیره سازی آنها بسیار پایین است، این حجم می تواند به سختی امکان ضبط تنها چند روز را به شما بدهد و استفاده از آن برای سیستم های امنیتی یا نظارتی کاربردی نخواهد بود. و فقط مناسب برای پروژه های کوچک و خاص می باشد.

نحوه نصب رم دوربین مداربسته

برای این منظور، ابتدا باید رم داخلی مناسب با حافظه ای که دوربین مداربسته روم خور پشتیبانی می کند را تهیه کنید.

در این گونه دوربین ها، پورتی برای قرار گرفتن مموری کارت در نظر گرفته شده است که در برخی از دوربین ها، از طریق درب پوش مخصوص امکان نصب و یا دسترسی به حافظه وجود دارد، در برخی نیز پس از باز کردن کامل درب کیس، این امکان فراهم می شود.

باید به هنگام نصب مموری کارت توجه داشته باشید که از جهت درست، مموری کارت را نصب کنید.

دوربین مداربسته رم خور

مکان های نصب دوربین مداربسته رم خور

این نوع دوربین ها به دلیل آنکه دارای امینت و همچنان ظرفیت ذخیره سازی تصاویر محدودی دارند، توصیه می شود در مواقعی که محل مورد نظر کوچک است و از نظر امنیتی وضعیت آنچنان خطرناک و مهمی نیز ندارد مورد استفاده قرار گیرد، مانند برخی از قسمت های منزل و یا در مواقعی که ارتباط دوربین مداربسته با دستگاه ضبط زیاد قطع می شود، دوربین مداربسته رم خور مناسب خواهد بود.

خرید دوربین مداربسته رم خور

خرید دوربین مداربسته رم خور نیاز به تجربه و مشاوره دارد و همچنان مناسب برای همه نمی باشد. برای مثال شما باید سرعت کارت حافظه برای ذخیره سازی داده ها را مد نظر بگیرد، اگر سرعت آن پایین باشد کیفیت تصاویر ضبط شده نیز پایین می آید. بهتر است قبل از خرید با کارشناسان و متخصصان مشاوره لازم را بگیرید، شرکت ایمن موج ثامن آماده دادن مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *