چیکار کنیم دوربین پلاک نگیره {7 روش جدید، ساده و کاربردی}

امروزه تمامی دوربین های طرح ترافیک و دوربین های کنترل سرعت دارای قابلیت پلاک خوانی هستند، و این سوال برای بسیاری از افراد به وجود آمده است که “چیکار کنیم دوربین پلاک نگیره”، توجه داشته باشید که این کار جرم می باشد و پلیس راهنمایی و رانندگی برای این موضوع نیز هشدار های لازمه را داده است؛ و همچنین بهتر است بدانید که در صورت برخورد با پلیس، راننده با جریمه سنگینی رو به رو خواهد شد.

در این مقاله می خواهیم روش هایی مثل: برف شادی، گریس، دستمال کاغذی خیس، تغییر لایین و… را برای نگرفتن پلاک توسط دوربین، به صورت کامل برای شما عزیزان بازگو کنیم.

خواندنی: دوربین مداربسته پلاک خوان چیست؟

چگونه دوربین پلاک نگیرد؟

به صورت کلی می توانیم بگوییم که برای فرار از دوربین پلاک خوان و برای پاسخ به سوال “چیکار کنیم دوربین پلاک نگیره” باید پلاک ماشین خود را بپوشانید جوری که با چشم پلاک دیده نشود، برای این کار نیز می توانید از پارچه، کارتن، پلاستیک و… استفاده کنید، که در ادامه همین مقاله برخی از روش ها را بازگو خواهیم کرد.

پوشاندن پلاک خودرو

گذاشتن پلاک در پشت شیشه عقب

در قدم اول وقتی افراد برای پیدا کردن جواب این سوال که “چیکار کنیم دوربین پلاک نگیره” به این نتیجه می رسند که پلاک خوردرو را پشت شیشه عقب قرار دهند و در صورتی که پلیس جلوی آنها را گرفت، بهونه هایی همچون: “پلاک توی یک حادثه کنده شده” “به تازگی ماشین خریدم” “تعویض پلاک نرفتم هنوز” و… را بگویند.

برف شادی

یکی از محبوب ترین روش های برای فرار از دوربین پلاک خوان، استفاده از برف شادی است؛ برف شادی را به پلاک خود اسپری کنید، اینگونه دوربین پلاک خوان دیگر قادر به خواندن پلاک نخواهد بود.

خوبی این روش این است که پس از مدتی برف شادی آب می شود و نیازی به پاک کردن آن نیست.

دستمال کاغذی خیس

برخی از راننده ها دستمال کاغذی را خیس می کنند و به پلاک ماشین خود می چسباند تا از دوربین های پلاک خوان فرار کنند، در این روش نیز نیازی به پاک کردن دستمال نیست، زیرا بعد از اینکه دستمال کاغذی خشک شد، خود به خود از پلاک جدا می شود.

گریس

زدن گریس یا مواد های این چنینی بر روی پلاک خودرو، باعث می شود که دوربین پلاک خوان قادر به خواندن پلاک نباشد. توجه داشته باشید که در این روش باید گریس را از روی پلاک پاک کنید.

استفاده کردن از گل

برخی از افراد پلاک خود را گلی می کنند تا دوربین مداربسته قادر به خواندن پلاک نباشد، و در صورتی که گیر پلیس بیفتند می گویند که “سر ساختمان بودم و گلی شد” یا “توی جاده که بودم گلی بود” و…

آدامس

چسباندن آدامس جویده شده در بخشی از پلاک به طوری که یک عدد به اشتباه خوانده شود نیز یکی دیگر از راه های فرار از دوربین پلاک خوان می باشد.

استفاده از دست و پا

این روش برای افرادی که نیسان یا وانت دارند بسیار مرسوم می باشد، در این روش شخصی پشت ماشین می شیند و زمانی که که به دوربین های کنترل نزدیک می شوند دست، پا و یا هر جسم دیگری را روی پلاک می گذارند تا پلاک خواند نشود.

توجه داشته باشید که سوار کردن شخصی پشت نیسان یا وانت جرم است و جریمه سنگینی نیز دارد.

اسپری مخفی کننده پلاک

در قدم اول باید بگوییم که خرید و فروش این اسپری ها جرم می باشد.

اسپری مخفی کننده پلاک، یک محصول خارجی می باشد و به گفته افرادی که این محصول را عرضه می کنند، با استفاده از این اسپری دیگر دوربین قادر به خواندن و ثبت پلاک نخواهد بود، و همچنین در صورتی که از نزدیک به پلاک نگاه کنید یا حتی پلاک را لمس کنید متوچه اسپری شدن چیزی روی پلاک نخواهید شد.

باور های اشتباه

1- نور بالا

بسیاری از افراد فکر می کنند که با استفاده از نور بالا دوربین دچار اختلال می شود و دیگر قادر به ثبت پلاک نیست؛ این روش بر روی دوربین های امروزی دیگر جواب نمی دهد، دوربین های امروزی دارای تکنولوژی BNC هستند و این تکنولوژی نور زیاد را به راحتی خنثی می کند.

2- تافت مو

بسیاری از افراد بر این باورند که با زدن تافت مو به پلاک خودرو، دوربین پلاک خوان دیگر قادر به خواندن پلاک نیست، زیرا پلاک براق می شود؛ اما باید بگوییم که اینگونه نیست، و با زدن تافت مو به پلاک خودرو نمی توانید از شر دوربین های پلاک خوان فرار کنید.

به صورت کلی می توان گفت که هرچیزی که انسان می تواند با چشم ببیند را دوربین های پلاک خوان نیز می بیند.

3- تغییر لاین

یکی دیگر از روش هایی که بسیاری از راننده ها انجام می دهند، تغییر لاین است. در این رابطه باید بگوییم که همه چی به مدل دوربین پلاک خوان بستگی دارد، در صورتی که دوربین پلاک خوان تک لاین باشد، تنها می تواند یک لاین را برسی کند اما دوربین های مولتی لاین قادر هستند تا 4 لاین را برسی کنند.

همچنین قابل به ذکر است که دوربین پلاک خوان برای ثبت سرعت و پلاک ماشین تنها 1 ثانیه وقت لازم دارند، و تغییر لاین در رانندگی می تواند بسیار خطرناک باشد، و  همچنین بسیاری از دوربین های پلاک خوان می توانند تا 4 لاین را برسی کنند و به همین دلیل این روش را توصیه نمی کنیم.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم که تا جواب سوال پر تکرار “چیکار کنیم دوربین پلاک نگیره” را پاسخ دهیم و همچنین چندین روش رو هم بازگو کردیم، اما دقت داشته باشید که انجام تمامی روش های ذکر شده جرم می باشد و در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی جلوی شما را بگیرد، راننده مجرم شناخته می شود و جریمه سنگینی نیز باید پرداخت کند.

6 دیدگاه در “چیکار کنیم دوربین پلاک نگیره {7 روش جدید، ساده و کاربردی}

  1. محمد گفت:

    مار غیر قانونی میشه جنگل پس هر کی هر چی دلش خاست انجام میده من خدایش جریمه کسی دیگه رفته برای ماشژنم اعتراض نتونیستم کنم چون ارزشی نداشته

    1. سید جلیل گفت:

      خداییش خیلی نامردی بعضی ها کاری میکنن که عدد پلاک کس دیگه ای دیده بشه ! اینکه پلاک دیده نشه عیبی نداره ولی پلاک دیگری خوانده بشه خیلی بی وجدانیه ، کامنت شما رو خوندم واقعا متاسف شدم ،
      بغیر از آین طرف خودشو مدیون کسی میکنه که در حقیقت طلبکارش میشه و اون دنیا حق الناس بگردنش هست که واویلا.

  2. علی حسنی گفت:

    مرسی واقعا 😁😅

  3. رسول گفت:

    بروز کنید کارایی کہ میتوان کرد از دست این جریمہ ھا در امان موند

  4. باران گفت:

    مشکل این نیست قرار باشه هزینه ی طرح بدی مشکل اصلی اینه آلودگی هوا اهمیت ندارد پولی که تو جیبشون می‌ره مهمه وقتی میگن پول بده برو آلوده کن حال مردم رو میگیره پس آلودگی اصلا و ابدا مهم نیست.

  5. asad گفت:

    وازلین هم میشه یا روغن جامد یا مایع ؟ یا فقط گریس میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *