تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت در چیست ؟ از لحاظ ظاهری و امکانات چه تفاوت های باهم دارند؟ ما در بلاگ های قبلی هر کدام از این دوربین ها را به صورت جداگانه در موضوعات دوربین مداربسته دام چیست و دوربین مداربسته بولت چیست توضیح داده ایم اما در این مقاله قرار است تفاوت این دو دوربین محبوب را بازگو کنیم.

تفاوت دوربین مداربسته بوات و دام چیست

اولین تفاوت بین دوربین مداربسته دام و بولت ظاهر آن ها است. که دوربین مداربسته دام (Dome) گنبدی شکل است اما دوربین مداربسته بولت (bullet) به شکل استوانه است.

همانطور که گفتیم دوربین های بولت به دلیل ظاهری استوانه شکل ظاهر زیبایی ندارند و از لحاظ سایزی برگ تر هستند و به همین دلیل از لحاظ مخفی شدن از دید سارقین مناسب نیستند.

اما دوربین های دام با شکل گرد و گنبدی، ظاهری زیبا تری دارند؛ دوربین های دام از لحاظ ابعاد کوچک تر از دوربین های بولت هستند و به همین دلیل بسیار برای فضا های داخلی مناسب هستند؛ و به راحتی قابل استتار یا همان مخفی شدن از دید سارقین هستند.   

نصب دوربین مداربسته دام و بولت

باید گفت که نصب دوربین های دام سخت تر از نصب دوربین های بولت است؛ دوربین های دام را می‌  توانیم بر روی دیوار و سقف نصب کنیم و به همین دلیل باید فضای مناسب نصب را ایجاد کنیم، و همچنین سیم کشی دوربین مداربسته دام سخت تر از دوربین مداربسته بولت است. اما نکته مهمی که وجود دارد سیم کشی های دوربین دام به دلیل شکل ظاهری که دارند اکثرا قابل دید نیستند.

میدان دید دوربین مداربسته دام و بولت

یکی از اصلی ترین تفاوت های دوربین مداربسته بولت و دام در زاویه دید این دوربین ها می ‌باشد،

به صورت خلاصه و کلی باید بگوییم که دوربین مداربسته دام به علت اینکه اکثرا در گوشه ها نصب می شود، دارای زاویه دید بیشتری می باشد، اما تغییر زاویه این دوربین ها به شدت سخت است، و دوربین مداربسته بولت دقیقا برعکس است، یعنی دوربین مداربسته بولت زاویه کمتری نسبت به دوربین دام دارد، اما بر خلاف دوربین دام، شما می توانید به راحتی زاویه دید دوربین مداربسته بولت را تغییر دهید.

برد دید دوربین مداربسته دام و بولت

دوربین مداربسته بولت به دلیل ابعاد بزرگی که دارد دارای لنز های بزرگی است و دارای برد زیادی است به همین دلیل اکثر در فضا های باز استفاده می‌شود؛ اما دوربین های دام به دلیل کوچک بودن لنز آن ها برد کمتری نسبت به دوربین های بولت دارند.

دید در شب دوربین مداربسته دام و بولت

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت از نظر دید در شب آنقدر نیست که بشه به عنوان یک تفاوت بزرگ و مهم به آن نگاه کرد. هر دوی این دوربین ها دارای استاندارد و دید در شب IR هستند. دوربین مداربسته بولت معمولا برد دید در شب بالاتری نسبت به دوربین مداربسته دام دارد.

مقاومت دوربین مداربسته دام و بولت

تفاوت مقاومت در این دو دوربین مداربسته بسیار زیاد نیست، اما به دلیل شکل ظاهری و تشخیص سخت دوربین مداربسته دام ممکن است کمتر در معرض خطر و خرابکاری قرار بگیرند. به طور کلی دوربین مداربسته دام نسبت به دوربین مداربسته بولت آسیب پذیری کمتری دارند.

تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

جنس بدنه دوربین مداربسته دام و بولت

دوربین های دام اکثرا از جنس پلاستیک هستند و مناسب برای محیط بیرونی نیستند هر چند که دوربین مداربسته دام با جنس فلزی نیز وجود دارند، اما دوربین های بولت اکثرا از جنس فلزی بوده و مناسب برای محیط و شرایط بیرونی هستند. در نتیجه دوربین های بولت مقاومت بیشتری در برابر آب و هوا و گرد و غبار دارند همچنین در برابر ضربه مقاوم تر هستند.

مزایای اصلی دوربین مداربسته بولت

  • برد بیشتر
  • نصب آسان
  • ضد آب
  • دید در شب
  • قابل استفاده در فضای باز و بسته

مزایای اصلی دوربین مداربسته دام

  • دوربین چرخشی و زاویه عرضی
  • مقاوم در برابر خرابکاری
  • قابل استفاده در فضای باز و بسته
  • قابل پنهان شدن

نتیجه تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

به طور کلی در فضاهای بسته و داخل ساختمان به دلیل ظرافت، کم جا بودن و معلوم نبودن زاویه دید دوربین مداربسته بهتر است از دوربین مداربسته دام استفاده شود. دوربین مداربسته بولت به دلیل زاویه دید، لنز بزرگتر، مقاوم بودن، دید در شب بیشتر و نصب راحت بر روی دیوار بهتر است در فضای باز و خارجی استفاده شود.


شما عزیزان می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته دام و بولت به صفحه فروشگاه مراجعه کنید.

دوربین مداربسته دام و بولت

2 دیدگاه در “تفاوت دوربین مداربسته دام و بولت

  1. امیرحسین گفت:

    مطلب بسیار مفید و عالی بود با تشکر از وب سایت خوبتون

    1. ایمن موج ثامن گفت:

      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *