دوربین مداربسته ای اچ دی (ahd) چیست؟ [0 تا 100 + موارد مهم]

دوربین مداربسته ای اچ دی

دوربین مداربسته ای اچ دی AHD مخفف Analogue High Definition است که به دوربینی گفته می شود که دارای کیفیت تصویر بالایی (به اصطلاح HD) است.

 

به طور کلی دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD) به دوربینی گفته می شود که دارای کیفیت تصویر بالای است، که با استفاده از کابل کواکسیال تصاویر ضبط شده را از دوربین مداربسته به دستگاه DVR منتقل می کند.

دوربین مداربسته آنالوگ HD از کیفیت رزولوشن 720P و 1080P پشتیبانی می کند.

دوربین مداربسته AHD از نظر شکل ظاهری به انواع گوناگونی دسته بندی می شود، در ادامه هر کدام را به طور کامل شرح داده ایم.

دوربین مداربسته دام(DOME)

دوربین مداربسته دام AHD ظاهری گنبدی شکل دارد، به همین دلیل به آن دوربین دام می گویند، دوربین مداربسته دام به دلیل شکل ظاهری که دارد در زیر سقف نصب می شود و بر همین اساس بیشتر برای محیط های داخلی مناسب است.

دوربین مداربسته بولت (Bullet)

دوربین مداربسته بولت AHD به دلیل شباهت ظاهری آن به گلوله تفنگ به بولت معروف است، این دوربین ها اکثرا از جنس فلز می باشند و بیشتر در فضا های بیرونی نصب می شوند.

دوربین مداربسته اسپید دام (PTZ)

دوربین مداربسته اسپید دام آنالوگ HD از لحاظ ظاهری با دوربین دام بسیار متفاوت است، از ویژگی های این نوع دوربین می توان به چرخشی بودن آن اشاره کرد.

دوربین مداربسته مینیاتوری (Pinhole)

این نوع دوربین از دسته AHD به ظاهری خاص طراحی شده اند، همچنین به دلیل کوچک بودن ابعاد در مکان های مختلف می توان آن ها را قرار داد.

انواع دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD) : کاربرد

دوربین های آنالوگ HD از لحاظ کاربردی به دو دسته زیر تقسیم می شود.

دوربین مداربسته دید در شب

این دوربین با استفاده از مادون قرمز کار می کند و برای محیط های کم نور مناسب است، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله دوربین مداربسته دید در شب چیست را مطالعه کنید.

دوربین مداربسته حرارتی

یکی دیگر از دوربین های آنالوگ HD، دوربین مداربسته حرارتی است، جالب است که بدانید دوربین مداربسته حرارتی با استفاده از نور تصاویر را ضبط نمی کند، بلکه با حرارت اجسام

تصاویر را ضبط می کند.

روش عملکرد دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD)

دوربین مداربسته آنالوگ HD برای انتقال تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته، از سیستم های دیجیتال استفاده می کند. اطلاعات و تصاویر به دست آمده با سیستم آنالوگ منتقل می شود، اما نکته بارز اهمیت این است که نوع کد گذاری متفاوت می باشد؛ باید گفت که کدگذاری دوربین مداربسته با AHD TX صورت می گیرد.

رزولوشن دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD)

انواع متفاوتی از رزولوشن های ای اچ دی وجود دارد که مهمترین آنها سه رزولوشن زیر می باشد.

 

  • 720P: رزولوشنی تا 1280*720 پیکسلی به وجود می آورد که حدود 1 مگاپیکسل است.
  • 1080P: رزولوشن تا 1080*1920 پیکسلی به وجود می آورد که حدود 2 مگاپیکسل است.

1440P: برای شما رزولوشنی تا 1440*2560 پیکسلی به وجود می آورد که حدود 3.6 مگاپیکسل است.

اجزای دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD)

  • دوربین مداربسته دیجیتال
  • دستگاه DVR دیجیتال
  • هارد دیسک
  • کابل کواکسیال با کیفیت
  • کانکتور(BNC)
  • فیش نری و مادگی برقی
  • منبع تغذیه مرکزی یا آداپتور به ازای هر دوربین
  • مانیتور نمایش تصویر

مزایای دوربین مداربسته اچ دی (AHD)

  1. قیمت مقرون به صرفه
  2. نصب و راه اندازی آسان
  3. کاربری ساده
  4. تنظیمات راحت

معایب دوربین مداربسته اچ دی AHD

  1. پوشش دهی مسافت 100 متر
  2. وضوح و کیفیت نسبتا پایین

نصب دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD)

اگر مکان مورد نظر شما از قبل مجهز به سیستم دوربین مداربسته آنالوگ بوده است و قصد دارید مکان خود را به سیستم دوربین مداربسته AHD مجهز کنید، کار چندان دشواری در پیش ندارید، فقط دوربین قبلی ها را باز کنید و دوربین مداربسته AHD را نصب کنید.

همچنین توجه کنید که سیستم کاری و کابل کشی دوربین های AHD مانند نسل قبلی خود یعنی سیستم های حفاظتی آنالوگ است، و آنچنان پیچیده نیست.

دستگاه ضبط دوربین مداربسته ای چی دی (AHD)

همانطور که می دانید برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته از دستگاه ضبط DVR استفاده می شود توجه کنید که DVR  نسل های گذشته نمی توانند از دوربین مداربسته آنالوگ HD پشتیبانی کنند و باید از DVR های جدید استفاده کنید.

تفاوت دوربین مداربسته IP و AHD

دوربین مداربسته IP نسل پیشرفته ای از دوربین مداربسته و در انواع کیفیت تصویر ساخته می شود. دوربین های IP یا همان دوربین های تحت شبکه در مقایسه با دوربین مداربسته AHD دارای کیفیت تصویر به مراتب بهتر و بالاتری است.

کابل مورد استفاده دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD)

انتقال تصویر دوربین مداربسته AHD به DVR ها با استفاده از کابل کواکسیال صورت  می گیرد. همچنین کابل کواکسیال می تواند مسافت های زیادی را بدون از دست دادن تصویر منتقل کند.

قیمت دوربین مداربسته ای اچ دی (AHD)

باید گفت که دوربین های مداربسته آنالوگ HD از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار هستند، همچنین قیمت این دوربین ها از دوربین مداربسته تحت شبکه کم تر می باشد، بر همین اساس در بازار جهان دارای خواهان زیادی است.

دوربین مداربسته AHD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *